Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Stock Spirits: Polska jednym z najbardziej otwartych krajów na nowe smaki alkoholi

Polska jest jednym z najbardziej otwartych krajów na świecie na nowe smaki i nowe produkty alkoholowe, chociaż  konsumenci mają też ogromny szacunek do autentyczności i narodowego dziedzictwa kulturowego, a produkty przywołujące polską historię stają się też bardzo popularne- ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Richard Hayes, dyrektor marketingu i sprzedaży Stock Spirits Group.

Stock Spirits: Polska jednym z najbardziej otwartych krajów na nowe smaki alkoholi
fot. stockspirits.com

- Miałem szczęście pracować w wielu krajach na świecie i sądzę, że Polska jest jednym z najbardziej otwartych na nowe smaki i nowe produkty krajów. Szczególnie chętna do poznawania nowości jest młodsza grupa konsumentów oraz kobiety - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes.

- Mam porównanie do innych naszych rynków, choćby do sąsiadujących z Polską Czech i Słowacji czy południowej Europy, np. do Włoch, Chorwacji czy Bośni gdzie konsumenci znacznie mniej ochoczo sięgają po innowacyjne produkty - dodaje.

- Mam poczucie, że polska kultura i tradycja przyczyniły się do tego, że wasz naród jest bardzo otwarty na wszelkie zmiany, nowe pomysły i pozytywnie patrzy w przyszłość – mówi również Richard Hayes.

I podkreśla, że mimo tej otwartości konsumenci mają też ogromny szacunek do autentyczności i narodowego dziedzictwa kulturowego.

- Zauważyłem, że produkty przywołujące polską historię, które przywracają część tej tradycji stają się bardzo popularne. Takie spojrzenie mamy na markę Saska. Dlatego też staramy się czerpać inspiracje z przeszłości, z tradycyjnych receptur i w ten sposób tworzyć produkt silnie zakorzeniony w najlepszych polskich tradycjach gorzelniczych, który sprawdzi się wśród nowego pokolenia konsumentów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Richard Hayes.

W ciągu 11 miesięcy 2015 roku w Polsce wyprodukowano 85,5 miliona litrów wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol. To o ponad 11 proc. więcej niż w takim samym okresie roku 2014, ale jednocześnie około 14 proc. mniej niż w 2013 roku, przed podwyżką akcyzy na alkohole spirytusowe o 15 proc. w styczniu 2014 r.

W 2014 roku producenci wódki w Polsce wyprodukowali 87,9 miliona litrów wódki, czyli o prawie 24 proc. mniej niż w 2013 roku, a taki spadek był m.in. efektem decyzji rządu o podwyższeniu podatku akcyzowego na alkohole spirytusowe o 15 proc. od 2014 roku oraz rosnących przez to cen alkoholi i spadków konsumpcji.

Stock Spirits Group to jeden z wiodących producentów alkoholi mocnych w Europie Środkowej. Łączny wolumen sprzedaży grupy w 2014 r. wyniósł ok. 130 milionów litrów.

Stock Spirits Group jest właścicielem marek w Polsce, we Włoszech i w Czechach takich jak m.in. Żołądkowa Gorzka, brandy Stock, gorzki likier ziołowy Fernet Stock i Limonce oraz wódek Stock Prestige, a także Czysta de Luxe.

Producent wódek czystych i gatunkowych oraz likierów prowadzi swoją główną działalność na terenie Polski, Czech, Słowacji, Włoch, Chorwacji oraz Bośni i Hercegowiny. Poza tym eksportuje swoje produkty do ponad 40 innych krajów na całym świecie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    wódki smakowe RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    Stock Spirits Group RSS ALERT    /    Richard Hayes RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!