Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Straty przedsiębiorstw przez palącego pracownika to 20 dni roboczych i kilka tys. zł rocznie

Straty przedsiębiorstw wynikające z „przerw na papierosa” sięgają nawet kilku tysięcy złotych rocznie za palącego pracownika. Przeciętny polski palacz wypala około 17 papierosów dziennie. Jeśli w ciągu dnia robi sobie pięć kilkuminutowych przerw „na papieroska”, to w ciągu 250 dni roboczych daje to około 160 „przepalonych” godzin pracy.

Straty przedsiębiorstw przez palącego pracownika to 20 dni roboczych i kilka tys. zł rocznie
Przeciętny polski palacz wypala około 17 papierosów dziennie fot. Shutterstock

- Oznacza to, że traci w ten sposób około 20 dni roboczych w roku. Dla jego pracodawcy jest to więc koszt nawet rzędu kilku tysięcy złotych rocznie, a dla samego palacza to wymierna strata pieniędzy, które – dosłownie – uchodzą z dymem – mówi Patrycja Kosińska z departamentu funduszy europejskich Pracodawców RP, organizatora projektu „Nie palę, bo…”, skierowanego do palących pracowników i ich pracodawców.

Z punktu widzenia pracodawcy, mogłoby się wydawać, że wyjściem będzie wprowadzenie całkowitego zakazu palenia. Takie rozwiązanie może jednak spowodować, że palący pracownicy będą się ukrywać ze swoim nałogiem. Kluczem do odpowiednich działań jest zrozumienie pracowników oraz przedstawienie im właściwych rozwiązań.

- Rozwiązaniem jest wprowadzenie skutecznego programu antynikotynowego i pokazanie pracownikom, co mogą zrobić podczas krótkiej przerwy - zamiast wychodzić na papierosa. To główne przesłanie naszej kampanii – mówi Patrycja Kosińska.

– Jak zacząć? Na początku warto opracować wraz ze współpracownikami wspólny plan pomocy, który stanie się częścią polityki dotyczącej palenia i niepalenia wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy. Następnie bardzo ważna jest komunikacja tych założeń – sukces dadzą tylko konsekwentne działania. Pamiętajmy, że celem nie jest zmuszanie pracowników do rzucenia palenia, tylko wspieranie ich w tym zakresie - dodaje.

Projekt „Nie palę, bo…” to akcje informacyjno-edukacyjno-profilaktyczne prowadzone w miejscach pracy w całym kraju. W jej ramach zaplanowano m.in. roadshow z mobilnym gabinetem medycznym oraz działania online, które pomogą pracodawcom skutecznie dotrzeć do pracowników. Działania są prowadzone językiem korzyści – jej adresaci przekonają się na przykładach, jakie pozytywne skutki dla zdrowia i ciała, a także dla życia zawodowego, daje rzucenie palenia. – Dla osoby walczącej z nałogiem bardzo ważne jest wsparcie ze strony pracodawcy, zapewnienie jej odpowiedniej motywacji. To ona jest bowiem czynnikiem decydującym o sukcesie w walce z nałogiem – podkreśla koordynatorka projektu. 

więcej informacji:

papierosy RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    zatrudnienie RSS ALERT    /    palacze RSS ALERT    /    pracownik palący RSS ALERT    /    Pracodawcy RP RSS ALERT    /    Patrycja Kosińska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.29.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!