Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Światowy rynek piwa i cydru z gorszymi prognozami przez COVID-19 niż przewidywano

Mimo wcześniejszego przerażenia co do strat i zachowania rynku piwa oraz cydru przez pandemię COVID-19, nowe prognozy na 2022 rok, nie odpowiadają pierwotnym oczekiwaniom i mogą być jeszcze gorsze – ocenia firma GlobalData, zajmująca się danymi i analizami rynków.

Światowy rynek piwa i cydru z gorszymi prognozami przez COVID-19 niż przewidywano
globalny rynek piwa i cydru powróci do poziomów 2019 roku, osiągając wartość 630,4 mld USD w 2022 roku, czyli o 55,4 mld USD mniej w porównaniu z poprzednią wartością prognoz na 2022 rok. fot. Shutterstock

Zgodnie z ostatnimi (5 czerwca) skorygowanymi prognozami co do wpływu COVID-19, globalny rynek piwa i cydru powróci do poziomów 2019 roku, osiągając wartość 630,4 mld USD w 2022 roku, czyli o 55,4 mld USD mniej w porównaniu z poprzednią wartością prognoz na 2022 rok.

- Znaczne ograniczenie prognoz jest odzwierciedleniem szkód spowodowanych przez zamrożony kanał usług gastronomicznych przez większą część roku. Natomiast zaufanie konsumentów, początkowo zostało zdziesiątkowane, ale stosunkowo szybko wzrosło, zaś konsumenci woleli korzystać z komfortu własnego domu degustując ulubione marki piwa i cydru, zamiast w lokalnym pubie – komentuje Aaron Bryson, analityk w GlobalData.

Według sondażu konsumenckiego GlobalData, monitorującego wpływ COVID-19 na zachowana konsumentów w 10 tygodniu, opublikowanym 3 czerwca, 43 proc. globalnych respondentów nadal oczekuje, że sytuacja pogorszy się w kolejnym miesiącu w ich krajach. Mimo to konsumenci w dużej mierze utrzymali nawyki zakupowe w odniesieniu do piwa i cydru. To samo badanie wykazało, że 45 proc. respondentów kupowało taką samą ilość lub nawet więcej piwa od czasu wybuchu COVID-19. Natomiast tylko 28% respondentów stwierdziło, że zmniejszyło lub przestało kupować piwo od czasu wybuchu epidemii.

Podobna historia dotyczy cydru. Badanie wykazało, że 33 proc. respondentów utrzymało lub zwiększyło ilość zakupionego cydru, a 28 proc. zmniejszyło lub przestało kupować cydr od czasu wybuchu epidemii.

- Pierwotne obawy jakie objawiły się na początku epidemii miały ograniczony wpływ na długoterminową sprzedaż piwa i cydru. Głównym powodem jest to, że picie w domu jest częścią rutyny dla niektórych grup konsumentów, w czym czerpią zarówno przyjemność, jak i komfort. A to było coś, czego większość ludzi szukała od wybuchu epidemii – mówi Bryson.

Podczas gdy prognozy dla branży piwnej są daleko gorsze w stosunku do oczekiwań sprzed pandemii COVID-19, to jednak straty, które są ogromnym wyzwaniem zarówno dla dużych, jak i małych graczy, znacznie się wyrównają. Konsumenci pokazali bowiem, że preferują i wracają do znanych marek, z których czerpią przyjemność i gotowi są zapłacić wyższą cenę, zamiast przechodzić na tańsze alternatywy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    GlobalData RSS ALERT    /    Aaron Bryson RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!