• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Szef Carlsberg Polska: rośnie sprzedaż piw 0,0% i smakowych

Poszczególne segmenty w portfelu piw Carlsberg Polska rozwijały się w 2020 analogicznie do całego rynku piwa: dynamicznie rosła sprzedaż piw bezalkoholowych i smakowych, a spadała lagerów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Mieszko Musiał, prezes Carlsberg Polska.
  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2021, 14:37
Szef Carlsberg Polska: rośnie sprzedaż piw 0,0% i smakowych
Mieszko Musiał: Poszczególne segmenty w Carlsberg Polska rozwijały się w 2020 analogicznie do całego rynku piwa. fot. Carlsberg Polska
  • Z perspektywy dynamiki sprzedaży, wygranymi były piwa bezalkoholowe, których sprzedaż wolumenowo w Carlsberg Polska zwiększyła się dwucyfrowo.
  • Alkoholowe warianty smakowe wzrosły o 6 proc.
  • Z perspektywy marek szczególnie cieszą wyniki Somersby, Žatecký Světlý Ležák i Garage.

-  Z perspektywy dynamiki sprzedaży, wygranymi były piwa bezalkoholowe, których sprzedaż wolumenowo w Carlsberg Polska zwiększyła się dwucyfrowo, zwiększając jednocześnie nasz udział w tym segmencie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mieszko Musiał, który jest też jednocześnie prezesem Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

- W największym segmencie piwa, czyli w lagerach, które odpowiedzialne są za 82 proc. całego rynku piwa, nasze marki odnotowały spadki związane w dużej mierze z ograniczeniami w gastronomii, z kolei alkoholowe warianty smakowe wzrosły o 6 proc. – dodaje.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

I wskazuje, że z perspektywy marek szczególnie cieszą wyniki Somersby, Žatecký Světlý Ležák i Garage. 

- W ubiegłym roku zmieniliśmy pozycjonowanie i platformę komunikacji marki Kasztelan, wprowadziliśmy też wariant Kasztelan Jasne Pełne do ogólnopolskiej dystrybucji – wyniki są zadowalające, i w roku 2021 będziemy dalej rozwijać ten obszar – mówi Mieszko Musiał.

Prezes Carlsberg Polska podkreśla, że firma poradziła sobie z wielkimi wyzwaniami, z jakimi boryka się cała branża piwna, a także gastronomiczna od początków pandemii. Spadki wolumenów w branży Carlsberg Polska równoważy ciekawymi ofertami i wprowadza na czas nowości, a w portfelu piw bezalkoholowych w tym roku będzie mieć łącznie kilkanaście wariantów.  Prezes zapowiada też, że w ofercie Carlsberg Polska w tym sezonie konsumenci znajdą kilka nowości, często o smakach dotychczas niespotykanych na rynku piwa.

Czytaj też: „ Szef Carlsberg Polska: spadki zwalczamy ofertą, czekamy na gastro”

Pandemia wciąż gra pierwsze skrzypce, jeśli chodzi o negatywny wpływ na branżę piwną, dlatego to zapewne będzie kolejny trudny rok ze spadkami wolumenowymi.

Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Carlsberg Polska warzy piwa takie jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848), i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.  Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness. Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!