Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Szef Heinekena: Nie chcemy budować naszej marki na upijaniu ludzi

  • Autor: biznes.onet.pl
  • Data: 12-02-2016, 13:25
David Forde, szef Heinekena na Wielką Brytanię, przyznał w rozmowie z serwisem Business Insider, że najcenniejsi są dla niego ci klienci, którzy wiedzą, kiedy powiedzieć sobie „stop” i odstawić butelkę. Firma rozpoczyna kampanię promującą rozsądną konsumpcję piwa - informuje Onet.pl
Szef Heinekena: Nie chcemy budować naszej marki na upijaniu ludzi
Heineken zamierza promować umiarkowane spożycie alkoholu. fot. R.Leonard, na licencji CC BY-SA-2.0 za Flickr

David Forde przyznał, że zachęcanie ludzi do nieumiarkowanego spożycia alkoholu odniosłoby krótkoterminowy skutek. - Nie chcę żeby ludzie upijali się naszym piwem. Jesteśmy w stanie rozwijać się w zrównoważony sposób jako firma tylko wtedy, gdy ludzie rozważnie korzystają z naszych produktów - przekonuje.

Niektórzy komentatorzy twierdzą jednak, że nietypowa strategia Heinekena wynika z pragmatycznych przesłanek. Coraz więcej europejskich państw podnosi podatki na alkohol i przekazuje duże środki na kampanie społeczne na temat skutków jego nadmiernego spożycia. Branża alkoholowa wpisując się w ten trend chce zatem uniknąć powtórzenia błędu koncernów tytoniowych, które przez długi czas otwarcie negowały szkodliwość palenia.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Zdaniem Forde'a branża alkoholowa jest traktowania nieuczciwie pod względem obciążeń podatkowych. - 10 procent naszego budżetu reklamowego jest przeznaczane na promowanie picia alkoholu w umiarkowanych ilościach. Mimo to presja na nakładanie na nas podatków jest coraz większa - przyznał szef brytyjskiego Heinekena.

Czytaj więcej na Biznes.onet.pl

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Quo Vadis 2016-02-15 15:18:04

    Brawo Prezes! Tylko czy to sie przeklada na dzialanie? Jezeli wszyscy konsumenci beda tak \"swiadomi\" to co z planami sprzedazy, udzialami rynkowymi i zyskiem??? Mam wrazenie ze to teks pod publiczke a potem i tak bedziemy robic biesiady typu Openair i tym podobne hehe

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!