Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Szef Kompanii Piwowarskiej: na rynku jest miejsce dla małych browarów, pytanie ile z nich przetrwa

– Nasi koledzy z browarów rzemieślniczych tworzą wysoce indywidualne smaki, przy czym ich piwa są czasem bardzo mocne. Niektórym przypadną one do gustu, a inni odrzucą je już po pierwszym łyku. Bez wątpienia na rynku istnieje nisza i miejsce dla małych browarów rzemieślniczych. Jednakże pozostaje pytanie, jak wiele z nich zdoła przetrwać – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Szef Kompanii Piwowarskiej: na rynku jest miejsce dla małych browarów, pytanie ile z nich przetrwa
Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej, fot. materiały prasowe

Szef Kompanii Piwowarskiej ocenił segment piw bezalkoholowych i rzemieślniczych w Polsce. 

– Poza granicami Polski udział rynkowy piw bezalkoholowych stale rośnie. Można to zaobserwować na przykład w Czechach lub Słowacji. Te narody piją już więcej piw bezalkoholowych niż Polacy. Wygląda na to, że polscy konsumenci starają się nadrobić zaległości w stosunku do swoich sąsiadów, co stanowi dobry omen i okazję dla całego segmentu do dalszego rozwoju – wyjaśnił.

– Bardzo ciężko jest przewidzieć przyszłość piw rzemieślniczych. Browary rzemieślnicze odgrywają niezaprzeczalnie istotną rolę w naszej branży. Wprowadzają na rynek powiew świeżości, wzbudzają zainteresowanie konsumentów piwem i sprawiają, że cała kategoria wydaje się ciekawsza. Właśnie za to je uwielbiamy. Nasi koledzy z browarów rzemieślniczych tworzą wysoce indywidualne smaki, przy czym ich piwa są czasem bardzo mocne. Niektórym przypadną one do gustu, a inni odrzucą je już po pierwszym łyku – podkreślił prezes.

– Bez wątpienia na rynku istnieje nisza i miejsce dla małych browarów rzemieślniczych. Jednakże pozostaje pytanie, jak wiele z nich zdoła przetrwać. Jestem przekonany, że wszystkie browary, w tym także rzemieślnicze, stawiają czoła takim samym wyzwaniom związanym z rosnącymi kosztami pracy i surowców potrzebnych do produkcji. Zainteresowanie klientów jest ważne, jednak ostatecznie wszystko sprowadza się do marki i sposobu, w jaki dany browar radzi sobie z trudnymi warunkami ekonomicznymi – tłumaczył Igor Tikhonov.

Czytaj więcej: Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej o rozwoju, wyzwaniach i zagrożeniach dla rynku piwa w Polsce (duży wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Igor Tikhonov RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    browar RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.160.19.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!