Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Szef Stock Polska: 2019 to dla nas bezsprzecznie dobry rok, przekroczyliśmy magiczne 30 proc. udziału w rynku

Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska mówi serwisowi portalspozywczy.pl, że 2019 to dla Stock Polska bezsprzecznie był dobry rok, a spółce udało się przekroczyć magiczną barierę 30 proc. udziałów w rynku alkoholi. W 2020 roku spółka będzie rozwijać ofertę alkoholi premium i ultrapremium, bo konsument coraz mocniej zwraca uwagę na to co pije.

Szef Stock Polska: 2019 to dla nas bezsprzecznie dobry rok, przekroczyliśmy magiczne 30 proc. udziału w rynku
Marek Sypek fot. PTWP

- Stock Polska zakończył rok fiskalny 2019 we wrześniu i mogę już oficjalnie powiedzieć, ze zakończyliśmy go dwucyfrowym wzrostem przychodów – ok. 11,4 proc. wzrostem – przy 3-proc. wzroście całości kategorii w analogicznym okresie. Bezsprzecznie jesteśmy zadowoleni z tego roku, bo zwiększyliśmy też nasze udziały rynkowe, a także poziom dystrybucji w sklepach w Polsce i odebraliśmy sprzedaż konkurencji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska.

- Nasze udziały w rynku przekroczyły w pewnym momencie magiczna barierę 30 proc., ale oczywiście następują comiesięczne wahania, jednak cały czas oscylujemy wokół tych 30 proc. – dodaje.

I wskazuje, że w 2020 roku Stock Polska będzie nadal stawiać na ofertę alkoholi premium i ultrapermium, czyli kategorii, w których Stock Polska notował wysokie wzrosty sprzedaży w roku 2019.

. W tym roku nadal będziemy robić to, co już zaczęliśmy jakiś czas temu, czyli wciąż inwestować w tzw. premiumizację, sprzedawać coraz więcej alkoholi jeszcze lepszych jakościowo i z różnych kategorii, innych niż sama wódka, bo na tych kategoriach mamy największe wzrosty jak np. whisky, gin, a także rumy, które też sprzedajemy w dużo większych ilościach niż w poprzednich latach – mówi Marek Sypek.

- Także segment ultrapremium, bo tu też jesteśmy obecni, i np. wódka Beluga odnotowuje 40-50 proc. wzrosty rok do roku. A zatem konsument zwraca uwagę na to co pije, pije mniej, ale pije lepiej, patrząc na jakość alkoholu – dodaje.

Ocenia też, że ze względu na to, iż od początku 2020 roku rząd wprowadził niespodziewanie podwyżkę akcyzy na alkohole o 10 proc. to w 2020 roku cały rynek alkoholi mocnych zanotuje spadki. I dodaje, że jeśli ponadto zostaną wprowadzone w życie plany opodatkowania alkoholi w małych formatach, to może całkiem „zabić branżę”. Oprócz podwyższenia podatku akcyzowego o 10 proc. od stycznia 2020 roku, rząd ma też bowiem plan wprowadzenia dodatkowej opłaty od małych formatów alkoholowych (butelki poniżej 300 ml, tzw. „małpki”).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Marek Sypek RSS ALERT    /    plany Stock Polska RSS ALERT    /    alkohole małpki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.202.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!