Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Szef Stock Polska na FRSiH: Polacy zmienili sposób konsumpcji alkoholu

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2018, 14:29
W Polsce nastąpiła zmiana sposobu konsumpcji alkoholi. Polacy polubili alkohole smakowe, mniejsze pojemności butelek i piją już nie po to, żeby się upić, tylko dla smaku i przyjemności – mówił Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska w trakcie debaty „Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Szef Stock Polska na FRSiH: Polacy zmienili sposób konsumpcji alkoholu
Marek Sypek fot. PTWP

Czy Polacy odchodzą od konsumpcji alkoholi mocnych na rzecz słabszych? - Sądzę, że to zbyt daleko idąca teza, bo jednak obecnie nadal ponad 50 proc. to wódki czyste, a jeśli mówimy o alkoholach smakowych to wiąże się to pewnie ze sposobem konsumpcji – oceniał Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska.

- Kiedyś, za dawnych moich studenckich czasów przynosiło się na imprezy – kolokwialnie mówiąc – połówkę, bo wstyd było przyjść z czymś mniejszym. Teraz studenci przychodzą z dwoma czy trzema setkami lub dwusetkami, a nie z połówką jak kiedyś. To jest teraz normalna forma konsumpcji, bo konsumenci szukają nowych smaków i bardzo często wybierają formy smakowe, po to żeby spróbować kilku różnych smaków. Niekończenie chcą próbować jednego smaku w całym półlitrowym opakowaniu, dlatego kupują mniejsze. To też jest pewnie jakieś przełożenie na trendy na rynku, co potem odzwierciedla się w zwiększonych ilościach sprzedaży alkoholi smakowych o mniejszych objętościach – dodał.

- Patrząc całościowo na trendy w alkoholach smakowych, to wynikają one w pewnym sensie również z tego, że tzw. miksologia w domach w Polsce na razie się specjalnie nie rozwinęła. My jednak w 95 przypadkach na 100 gospodarstw domowych byliśmy w stanie ogarnąć miksowanie jedynie wódki z sokiem pomarańczowym albo whisky z Colą i na tym kończy się nasze miksowanie i robienie koktajli. Dlatego też konsumujemy alkohole smakowe o mniejszej zawartości alkoholu, czyli ok. 30 proc., bo można od razu nalać je do kieliszka i od razu spożyć – mówił też Marek Sypek.

- Mocno też rośnie ta część rynku whisky w wersjach smakowych np. w wersjach z jabłkiem, z wiśnią czy z miodem i to są dynamiki trzycyfrowe. To niesamowite jak mocno rośnie właśnie ta część rynku whisky, bo również daje to szanse konsumentowi spróbowania czegoś co smakowo wydaje się być bardziej przystępne. I też jak się okazuje dużą część tej grupy konsumentów tej części rynku whisky stanowią kobiety, które wcześniej nie lubiły whisky. Konsumenci lubią te wszystkie smaki, bo po prostu są smaczne – podkreślał Marek Sypek.

I dodał, że zmieniły się też zachowania konsumentów. – To co się również zmieniło w trendach konsumenckich, to to, że coraz rzadziej pijemy, żeby się upić, ale pijemy po to, że jest to przyjemny dodatek do posiłku, czy po prostu jakaś przyjemność, forma deseru, na którą sobie pozwalamy, bo jest to coś smacznego – mówił szef Stock Polska.

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!