Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Szef Stock Spirits: Nie zamierzamy żonglować pozycją na rynku w Polsce

Stock Spirits Group, który stracił w 2015 roku pozycję lidera rynku wódki w Polsce, nie zamierza żonglować miejscem na rynku i chce skupić się na tworzeniu dobrych produktów dla konsumentów oraz na wartościach ważnych dla klientów, akcjonariuszy i firmy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Chris Heath, prezes Stock Spirits Group.

Szef Stock Spirits: Nie zamierzamy żonglować pozycją na rynku w Polsce
Chris Heath, prezes Stock Spirits Group fot. SSG

Pytany o to czy Stock Spirits Group zamierza walczyć z CEDC o odzyskanie pierwszego miejsca na rynku wódki w Polsce prezes odpowiada:

- Polski rynek jest bardzo ważnym rynkiem dla Stock Spirits i takim pozostanie. Nie mamy obsesji żonglowania butelkami i skupiamy się na tworzeniu świetnych produktów dla konsumentów oraz wartości dla klientów, naszej działalności i dla akcjonariuszy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Chris Heath.

- Mamy nowy zespół zarządzania i sprzedaży w Polsce, dzięki czemu mamy zapewnione fundamenty, by odnieść sukces. Potwierdza to nasza działalność i wyniki w drugiej połowie 2015 roku, która była znacznie silniejsza i lepsza niż pierwsza połowa roku – dodaje.

- Będziemy nadal inwestować w nasz polski biznes i nasze marki, które są niezwykle popularne wśród ogromnej liczby konsumentów. Mamy doskonałe wyniki wprowadzania nowych produktów i nowych marek na polski rynek, jak np. wprowadzenie marki i portfolio wódek Saska, wprowadzenia wódek Stock Prestige Sparkling Vodka oraz Amundsen Expedition – podkreśla też prezes Chris Heath.

Jednocześnie przyznaje, że rynek wódki w Polsce był niezwykle konkurencyjny w ubiegłym roku i taki pozostanie.

Stock Spirits Group w 2015 roku straciła pozycję lidera na rynku wódki w Polsce na korzyść CEDC, a jej udziały w rynku spadły do 30,9 proc. z 38,1 proc.  Przychody grupy w Polsce spadły w ubiegłym roku do 137,2 mln euro z 168 mln euro w 2014 roku.

Stock Spirits Group podkreśla jednak, że utrzymała w Polsce pozycję lidera w ważnej kategorii wódek smakowych i drugie miejsce w kategorii wódek łącznie (w tym smakowych).

Rok 2015 był kolejnym rokiem zakłóceń na polskim rynku w związku z podwyżką podatku akcyzowego o 15 proc. od 2014 roku. Grupa podkreśla, że po słabej pierwszej połowie roku, w drugim półroczu 2015 roku zanotowano ponowny wzrost zysków względem drugiej połowy 2014 roku.

Grupa Stock Spirits jest jednym z czołowych producentów gatunkowych wódek oraz likierów w Europie Środkowo-Wschodniej. Prowadzi swoją główną działalność na terenie Polski, Czech, Słowacji, Włoch, Chorwacji oraz Bośni i Hercegowiny. Łączny wolumen sprzedaży przekracza obecnie 100 milionów litrów rocznie.

Grupa eksportuje swoje produkty do ponad 40 innych krajów na całym świecie. Do czołowych marek oferowanych przez Stock należą takie produkty jak brandy Stock, gorzki likier Fernet Stock oraz Limonce, a także nowsze wyroby, takie jak wódki Stock Prestige czy Żołądkowa de Luxe.

Stock Spirits Group powstała w wyniku połączenia w 2008 r. dwóch spółek: Eckes & Stock i Polmos Lublin. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Stock Spirits Group RSS ALERT    /    Chris Heath RSS ALERT    /    plany Stock Spirits Group RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • alkohole 2016-04-07 10:00:45
    EC nie kupi towaru i bedzie czyscic zapasy przez kilka miesiecy to wtedy zacznie sie nerwowo....
  • bałwan 2016-04-08 09:20:44
    ten bałwan pewnie nie wie nawet gdzie jest Polska. Nie będą walczyć o rynek... niezła strategia

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.78.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!