Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Szkocka whisky z nową marką na polskim rynku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2021, 10:09
Whisky „The Gladstone Axe” zadebiutowała na polskim rynku. Jej nazwa jest hołdem złożonym szkockiemu premierowi Williamowi Gladstonowi, który podpisując Ustawę o alkoholach w 1860 roku, umożliwił producentom blendowanie (tzn. mieszanie) szkockich destylatów.
Szkocka whisky z nową marką na polskim rynku
Szkocka whisky z nową marką na polskim rynku, fot. materiały prasowe

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Nazwa trunku nie jest przypadkowa. Jej patron – William Gladstone, piastował urząd premiera Szkocji przez cztery kadencje, a wcześniej stanowisko kanclerza stanu, wpływając na kształt dzisiejszej branży whisky. Podpisana przez niego w 1860 roku ustawa (tzw. Spirit Act) umożliwiła producentom alkoholi mieszanie destylatów malt i grain, w wyniku czego powstała kategoria whisky blendowanej, która jest dzisiaj najchętniej spożywaną kategorią whisky na świecie. Gladstone, początkowo zatwardziały konserwatysta, a później zagorzały liberał, nazywany był w kraju „Wielkim Starym Człowiekiem”. Dał się poznać nie tylko jako wybitny polityk, ale również jako wyjątkowy patriota. „Nie ma we mnie ani kropli krwi, która nie jest szkocka” – mawiał mąż stanu, który pod koniec swojego życia usilnie lobbował na rzecz zniesienia podatku dochodowego, a jednym z jego hobby było ścinanie drzew w okolicznych lasach. 

Rodzina Gladstone już od XVIII wieku zajmowała się branżą alkoholową, przenosząc się w 1746 roku z miejscowości Biggar do Leith, gdzie zapoczątkowała handel spirytualiami. Od śmierci Williama minęły 123 lata, a kontynuacją jego pasji zajął się prapraprawnuk Elwyn, który w 2015 roku założył firmę Biggar & Leith, LLC, posiadającą w swoim portfolio markę The Gladstone Axe. Potomek premiera zbierał swoje doświadczenie w branży m.in. w Proximo Spirits i William Grant & Sons, odpowiadając za marketing oraz wprowadzanie i rozwój nowych marek alkoholowych. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!