Trendy w alkoholach mocnych: premiumizacja, wódki smakowe i kraftowa nisza
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 12-06-2019, 13:43

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Świadomy jak współczesny konsument
Według agencji badawczej Nielsen, udział alkoholi mocnych w ogólnej sprzedaży napojów alkoholowych wyniósł w 2017 roku niemal 42 proc. To kategoria dość stabilna i nasycona, choć podążająca za panującymi na rynku trendami. Głównym zjawiskiem obecnym w tej kategorii jest przede wszystkim wzrost znaczenia alkoholi premium, stanowiących aktualnie drugi największy segment pod względem udziałów w koszyku.
Dodatkowo jest to najszybciej rozwijający się segment. Potwierdzają to badania Nielsena, zgodnie z którymi udział segmentu alkoholi premium w całej kategorii wzrósł w 2017 roku aż o 9,4 proc. w porównaniu do roku 2016. Jednocześnie, udział trunków mainstreamowych stanowiących największy segment, wzrósł jedynie o 1 proc. To przede wszystkim efekt zmieniających się trendów i świadomości konsumenckiej.
komentarze (0)