Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Trendy w napojach alko i non-alco: Piwo w koktajlach, drinki non-alco i kwaśne smaki

Konsumenci coraz częściej odchodzą od napojów wysokoprocentowych kierując zainteresowanie w stronę drinków nisko- i bezalkoholowych. Zwracają też uwagę na koktajle piwne oraz kwaśne i cytrusowe smaki.

Trendy w napojach alko i non-alco: Piwo w koktajlach, drinki non-alco i kwaśne smaki
fot. Shutterstock

Eksperci z firmy Monin, produkującej syropy i soki tłoczone, śledzą światowe trendy w napojach, poszukują modnych smaków i starają się przewidzieć trendy w tym sektorze spotykając się m.in. z barmanami czy konsumentami.

Darren Loscalzo, wiceprezes ds. innowacji w firmie Monin, mówi, że popularność zyskuje wykorzystywanie piwa do tworzenia koktajli czy w innych przepisach. Tradycyjne już mikstury piwne, takie jak michelada (meksykański drink z piwem podobny do Bloody Mary) i beermosa (drink z wykorzystaniem piwa zamiast szampana) to raczej mieszanie piwa i tworzenie z niego konkretnego drinka niż wykorzystywanie piwa jako oddzielnego składnika.

Loscalzo wskazuje, że barmani zaczynają jednak używać micheladas i beermosas bardziej jako punktu wyjścia do tworzenia z tego koktajli piwnych. Piwo daje bowiem dodatkową nutę smakową standardowemu koktajlowi - na przykład dodanie kwaśnego lub pszenicznego piwa, dodaje odrobinę kwasowości lub niweluje część słodyczy w drinku.

Tego typu koktajle nie trafiły jeszcze do ogólnego, mainstreamowego nurtu, gdzie w menu pojawiają się i dominują raczej tradycyjne michelady. Jednak bardziej skomplikowane koktajle piwne są już tworzone i rozwijane w bardziej ekskluzywnych i niszowych kręgach, specjalizujących się w miksturach rzemieślniczych.

- Jeśli spojrzeć na mainstreamowe i standardowe restauracje amerykańskie, to  prawdopodobnie mają ofertę, która zawiera koktajl piwny, jednak jest to bardzo prosty koktajl: piwo i dodatek. Nie idą dalej i nie używają piwa jako składnika – mówi Loscalzo.

Według ekspertów firmy Monin na horyzoncie jawi się trend napojów kwaśnych, bowiem zamówienia jakie otrzymuje firma coraz bardziej są zdominowane przez smaki takie jak: ocet, kwaśne piwa i owoce cytrusowe. Pomimo, że firma Monin ma w swoim portfolio syropy na bazie cukru i soki tłoczone, to jednak dostrzega, że coraz więcej jej klientów, jest zainteresowanych smakami uwydatniającymi kwaskowatość lub gorycz koktajli poprzez dodanie np. większej ilości cytrusów.

Firma Monin zwraca uwagę, że patrząc na Instagram  widać, że jaskrawo-kolorowe jedzenie oraz napoje są niezwykle popularne na tej platformie społecznościowej. Swoje pięć minut mają obecnie soki tłoczone z warzyw, bowiem łączą estetyczne kolory z trendem na zdrowe odżywianie.

więcej informacji:

napoje RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    drinki RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    koktaile RSS ALERT    /    napoje alkoholowe RSS ALERT    /    michelada RSS ALERT    /    beermosa RSS ALERT    /    mocktaile RSS ALERT    /    Monin RSS ALERT    /    Darren Loscalzo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.236.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!