Unia Europejska nie będzie dopłacać do promocji wina?
Komisja Europejska pracuje nad przeglądem polityki promocji produktów rolnych, co - według organizacji rolniczych zrzeszonych w Copa-Cogeca - może prowadzić do całkowitego wykluczenie mięsa i wina z promocji. Jeśli chodzi o branżę winiarską, polscy winiarze nie mają się czego obawiać.

Polityka promocji jest finansowana w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Celem polityki promocji produktów rolnych jest poprawa konkurencyjności europejskiego rolnictwa. Komisja Europejska szykuje się do przeprowadzenia zmian w polityce promocji produktów rolnych.
Czy polscy winiarze mają się czym martwić? - Sprawa dotyczy funduszy unijnych rozdzielanych w celu promocji poszczególnych rynków produktów rolno-spożywczych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Jednym z tych rynków jest w Unii Europejskiej wino - produkt o olbrzymim znaczeniu gospodarczym w wielu krajach. Polsce fundusze dla wina nie przysługują ze względu na bardzo małą produkcję w naszym kraju – tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Copa-Cogeca zwraca uwagę, że jeden z rozważanych przez Komisję Europejską scenariuszy "niesie realne ryzyko całkowitego wykluczenie mięsa i wina z polityki promocji, a potem kolejnych produktów pochodzenia zwierzęcego." Jerzy Wierzbicki, ekspert Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, podkreśla, że już w rocznym planie prac na 2021 r. nastąpiło znaczne przesunięcia środków na promocję rolnictwa ekologicznego kosztem innych rodzajów produkcji rolnej.
Czytaj też: „Copa-Cogeca: Zakaz promocji mięsa niezgodny z prawem UE”


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.