Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

W 2019 r. wypiliśmy więcej szkockiej whisky, ale przez pandemię w tym roku są spadki

W 2019 roku sprowadzono do Polski ponad 32 mln butelek szkockiej whisky (0,7 litra). Wzrosty były widoczne w ujęciu ilościowym oraz wartościowym. W tym roku branża notuje spore spadki z powodu przedłużającej się pandemii koronawirusa - wynika z danych Scotch Whisky Association (SWA).

W 2019 r. wypiliśmy więcej szkockiej whisky, ale przez pandemię w tym roku są spadki
W 2019 roku trafiło do Polski o 10,86% więcej butelek szkockiej whisky (0,7 litra) niż rok wcześniej. Z wynikiem 32,64 mln butelek plasujemy się na 12. miejscu na świecie fot. Shutterstock

Z raportu przygotowanego przez SWA wynika, że w zeszłym roku trafiło do Polski o 10,86% więcej butelek szkockiej whisky (0,7 litra) niż rok wcześniej. Z wynikiem 32,64 mln butelek plasujemy się na 12. miejscu na świecie. Na czele stawki znajduje się Francja (173 mln) przed Indiami (130 mln) oraz Stanami Zjednoczonymi (127 mln). Kolejna w zestawieniu Japonia osiągnęła rezultat o ponad połowię gorszy od Stanów. Najpopularniejszą kategorią sprowadzaną nad Wisłę pozostaje niezmiennie tańsza gatunkowo whisky mieszana (tzw. blendowana).

W zeszłym roku do Polski dotarło ponad 29 mln butelek popularnych „blendów”, co oznacza wzrost rok do roku o 5,47%. Lepszy wynik – o 8% - uzyskała również whisky single malt (lepsza jakościowo, wytwarzana w całości z jednego rodzaju słodu, zazwyczaj jęczmiennego), aczkolwiek wolumen importowanego trunku nie przekroczył nawet miliona butelek (958 tys.).

- Rośnie znaczenie lepszej gatunkowo whisky single malt, oferującej szeroki bukiet smaków i aromatów. Popularyzacja tego trunku odbywa się poprzez organizację kolejnych festiwali, warsztatów degustacyjnych oraz szkoleń. Niemniej dla większości Polaków wciąż cena pozostaje główna determinantą wyboru, stąd wielu z nas sięga po whisky blendowaną, która w smaku jest bardziej neutralna i ograniczona aromatycznie niż droższe butelki z kategorii single malt. To co jednak istotne, cześć osób pijących blendy prędzej czy później, w poszukiwaniu nowych doznań smakowych, decyduje się na przejście w segment single malt. Edukacja w zakresie konsumpcji alkoholi mocnych to bardzo powolny i czasochłonny proces, wymagający zmiany nawyków zakupowych i smakowych Polaków. Minie sporo czasu, jeśli w ogóle, zanim skończy się panowanie tańszych whisky – mówi Jarosław Buss, właściciel firmy Tudor House i sieci sklepów Ballantines.

Rośnie wartość importu szkockiej whisky

Wzrosty widoczne są nie tylko w ujęciu ilościowym, ale także jakościowym, mierzonym wartością sprowadzanego alkoholu (w funtach szterlingach). Wg danych SWA w zeszłym roku do Polski trafiła szkocka whisky o wartości wyższej niż rok wcześniej o 9,44% i wynoszącej 86,18 mln funtów szterlingów. Kwota importowanych single maltów przekroczyła 10 mln funtów (10,71 mln), natomiast wartość blendów wzrosła r/r o 6,75% do 71,16 mln funtów.

więcej informacji:

whisky RSS ALERT    /    szkocka whisky RSS ALERT    /    rynek whisky RSS ALERT    /    rynek whisky w Polsce RSS ALERT    /    Jarosław Buss RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!