Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Warka Radler najlepiej sprzedającym się radlerem Grupy Heineken na świecie

Warka Radler, wprowadzona na rynek w 2012 roku przez Grupę Żywiec, jest najlepiej sprzedającym się radlerem w Grupie Heineken na świecie. Zdystansowała takie radlery z portfolio Heinekena jak Amstel Radler, Goessler z Austrii czy brazylijskiego Kaiser Radler.

Warka Radler najlepiej sprzedającym się radlerem Grupy Heineken na świecie
Warka Radler fot. Grupa Żywiec

- Od debiutu w 2012 r. marka jest niekwestionowanym liderem swojej kategorii w kraju i pomimo silnej konkurencji utrzymuje niemal 50 proc. udziału w rynku radlerów. Po czterech sezonach jest też najlepiej sprzedającym się radlerem Heinekena na świecie – informuje Grupa Żywiec.

Warka Radler rozpoczęła podbój rynku w 2012 roku od klasycznego wariantu cytrynowego. Rok później do smaku cytrynowego dołączył nowy smak - jabłkowy, a w 2014 r. wariant bezalkoholowy – Warka Radler 0,0 proc. również o smaku cytryny.

W kwietniu 2015 r. na rynku pojawił się wariant o smaku czarnej porzeczki z limonką. Teraz, w sezonie 2016 do rodziny Warki Radler dołącza nowy smak: jabłko z gruszką, który zastępuje wariant jabłkowy.

- Zgodnie z przyjętą strategią rodzina Warki Radler rozwija się i zdobywa rynek dzięki nowościom, które utrzymują stałe zainteresowanie konsumentów. Połączenie jabłka z gruszką to nasza kolejna propozycja, która rozwija w innowacyjny sposób wariant jabłkowy, ale wciąż pozwala zostać w kręgu polskich smaków, bardzo dobrze przyjmowanych przez naszych konsumentów – mówi Małgorzata Gąska, Brand Manager Warki Radler.

Największy w kraju i na świecie

Pozycja Warki Radler jest sukcesem Grupy Żywiec. Już w 2014 r. przewyższyła ona sprzedaż wszystkich pozostałych radlerów łącznie. W 2015 r. dzięki popularności wariantu porzeczkowego i realizowanej długofalowej strategii marketingowej, marka obroniła tę pozycję, utrzymując pozycję lidera i zdobywając 48-proc. udział w rynku (dane: Grupa Żywiec za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe, w okresie YTD XI 2015 w kategorii radlerów).

Sukces Warki Radler sięga daleko poza granice kraju. Polski radler jest najlepiej sprzedającym się radlerem Heinekena na świecie, pozostawiając inne marki radlerów z Grupy daleko w tyle.

Spośród pięciu największych radlerów Heinekena, polski radler w 2015 r. pod względem sprzedaży wolumenowej zdystansował o ponad 50 proc. takie radlery z portfolio Heinekena jak Amstel Radler z rynku holenderskiego i hiszpańskiego, Goessler z Austrii czy brazylijskiego Kaiser Radler.

Na rodzinę Warki Radler składają się cztery warianty smakowe: cytrynowy, czarna porzeczka z limonką, jabłko z gruszką oraz wariant bezalkoholowy o klasycznym smaku cytryny.

Grupa Żywiec podkreśla, że radler od Warki jest uznawany przez konsumentów za najbardziej orzeźwiającego radlera na rynku i jest najczęściej kupowanym radlerem w Polsce.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce, wchodzący w skład Grupy Heineken, największego producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2015 roku sprzedała 11,6 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Heineken RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    radlery RSS ALERT    /    Warka Radler RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Małgorzata Gąska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!