Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Alkohole i używki

Whisky zastąpiła wódkę na polskich stołach? "Odchodzimy od konsumpcji biesiadnej"

  • Autor: PAP
  • Data: 24-01-2023, 18:28
Przechodzimy z konsumpcji biesiadnej, integracyjnej, do konsumpcji bardziej indywidualnej. Alkohole w większym stopniu są wyrazem aspiracji w modernizujących się społeczeństwach. W Polsce w miejsce wódki większą rolę odgrywa whisky - powiedział Robert Ogór, prezes Ambry.
Whisky zastąpiła wódkę na polskich stołach?
Polacy zastępują wódkę whisky? fot. shutterstock

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Ambra wdraża kolejne podwyżki cen alkoholi

Na rynku wina wzrost cen sprzedaży produktów nie nadąża za wzrostem kosztów. Ambra stara się zaradzić tej sytuacji odpowiednim zarządzaniem miksem produktowym, firma stawia także na produkty wysokomarżowe - powiedział Robert Ogór, prezes Ambry w wywiadzie dla PAP Biznes. Dodał, że spółka jest w trakcie kolejnego już procesu podwyżek cen swoich produktów.
 
"Wzrost wartościowy rynków alkoholowych jest poniżej ogólnej inflacji i zdecydowanie poniżej kosztów wytworzenia produktów. Można powiedzieć, że wzrost cen nie nadąża za wzrostem kosztów. Jest to jednak naturalne – najpierw obserwujemy rosnące koszty, później reagujemy korektami cenowymi, a potem negocjujemy umowy handlowe, które mają jakiś okres obowiązywania, co ostatecznie przekłada się na konsumenta” – powiedział prezes Ambry.

Ambra stawia na alkohole wysokomarżowe

"W sytuacji, w której szybciej rosną koszty niż możliwość dostosowywania cen sprzedaży, staramy się nadrabiać odpowiednim zarządzaniem miksem produktowym w portfelu marek. Stawiamy na produkty, które generują lepsze marże, dzięki swoim dobrym, utrwalonym relacjom z klientami czy innowacyjności. Optymalizujemy aktywności sprzedażowe, marketingowe i budżety” – dodał.
 
Spółka w listopadzie ubiegłego roku zakończyła proces podwyższania cen swoich produktów, ale jeszcze tego samego miesiąca rozpoczęła kolejny proces podwyżek.
 
"W związku z negocjacjami cen, jesień była dla nas dość burzliwa, ale od połowy listopada wszystkie nasze działania związane z dostosowaniem cen zostały zakończone, więc w listopadzie i grudniu mogliśmy prowadzić działalność w nowych cenach. Niestety, pod koniec listopada musieliśmy zacząć wdrażać kolejne podwyżki” – powiedział Robert Ogór.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!