Wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard na FRSiH: Nie zgadzam się z tezą, że następuje odwrót od alkoholi mocnych
- Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
- Data: 07-11-2018, 15:03

Na rynku alkoholi w Polsce następuje zmiana preferencji konsumentów. Coraz chętniej sięgają oni po lepszej jakości alkohole mocne premium, a swe zainteresowanie kierują też w stronę alkoholi o niższej zawartości procentów niż czysta wódka, w tym coraz popularniejsze alkohole smakowe. Konsumenci coraz chętniej sięgają też m.in. po cydry, wina, piwa smakowe czy bezalkoholowe 0,0%, a także oczywiście po piwa rzemieślnicze.
O preferencjach konsumentów i premiumizacji na rynku alkoholi mówił podczas debaty na FRSiH Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard, gdy poruszony został wątek rosnącej popularności alkoholi w wersji „light”.
– Prosiłbym o powstrzymanie się od takich tez, że rynek odchodzi od alkoholi mocnych, bo np. bardzo popularne są takie alkohole jak whisky, gin czy rum. Konsument chętnie sięga po te alkohole – mówił Andrzej Szumowski i wskazał, że te segmenty znacząco się rozwijają.
Dodał, że w przypadku czystych wódek trzeba zaznaczyć, że rośnie tutaj sprzedaż segmentu premium. - Poza tym rośnie też nisza wódek kraftowych i mam nadzieję, że ten trend się utrzyma – mówił Andrzej Szumowski.
Polska Wódka
Zaznaczył też, że najwyższy czas zmienić postrzeganie wódki w Polsce, odbudować jej pozycję, a także wypromować ją na świecie i zwiększyć eksport.
- Japończycy są dumni z sake, Francuzi ze wszystkiego co ma posmak alkoholu, Szkocja z whisky, Irlandia z whiskey, zaś Meksyk to tequila. Natomiast my w Polsce dzięki świadomej lub nieświadomej polityce okresu powojennego zrobiliśmy wszystko, aby wódka była elementem dyskomfortu, żeby nie powiedzieć wstydu, Polaków. Czas to zmienić i odbudować jej pozycję – mówił Andrzej Szumowski.
- Jeśli popatrzymy na doświadczenia Francuzów, którzy kalwados, szampan czy wino wynieśli do poziomu dumy narodowej, to my - kraj i ojczyzna wódki - powinniśmy zrobić wszystko, aby Polska kojarzyła się z wódką, a wódka kojarzyła się z Polską, a nie z Rosją – dodał.
I zaznaczył, że ponad pięć lat temu została utworzona definicja Polskiej Wódki i z tego oznaczenia do tej pory zdecydowało się korzystać i spełniać zasady tej definicji kilku producentów.
- Od pięciu lat mamy stworzoną definicję Polskiej Wódki przez Stowarzyszenie Polska Wódka – Polish Vodka Association. Jest to oznaczenie geograficzne. I my jako branża, ale nie tylko sama branża, ale też inni, którzy reprezentują nasz kraj, powinniśmy promować tę Polską Wódkę na świecie. Polska jest pierwszym producentem wódki w UE i 4-tym na świecie po Rosji, USA i Ukrainie, a moglibyśmy być nawet pierwszym – dodał.
- Marzy mi się, żeby udział eksportu polskiej wódki był na poziomie eksportu np. koniaku z Francji, czyli ponad 90 proc. W Polsce eksport to zaledwie ok. 20 proc. produkcji – podkreślił wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard.
Andrzej Szumowski jest jednocześnie prezesem Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA).
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
- wódka
- RSS
- ALERT
- alkohole
- RSS
- ALERT
- branża spirytusowa
- RSS
- ALERT
- rynek wódki w Polsce
- RSS
- ALERT
- rynek alkoholu
- RSS
- ALERT
- alkohole premium
- RSS
- ALERT
- alkohole smakowe
- RSS
- ALERT
- eksport wódki
- RSS
- ALERT
- polska wódka
- RSS
- ALERT
- polska wódka na świecie
- RSS
- ALERT
- Stowarzyszenie Polska Wódka
- RSS
- ALERT
- Wyborowa Pernod Ricard
- RSS
- ALERT
- Andrzej Szumowski
- RSS
- ALERT
- FRSiH 2018
- RSS
- ALERT
Powiązane tematy:
-
Limitowana edycja ginu Hendrick’s Neptunia dostępna w Polsce
-
Grochowica Spirits wprowadza na rynek swoją pierwszą okowitę z piwa
-
Stock buduje gorzelnię w Lublinie. Za ponad 120 mln zł
-
Chcieli sprzedawać piwo po cenach z lat 50. Okazało się to nielegalne
-
Wyborowa wprowadziła na rynek limitowaną edycję wódki
-
Dramatyczna sytuacja na rynku szklanych opakowań. Czy ukraińskie alkohole ją przetrwają?
-
Alkohol na weselu. Jakie trendy w tym roku?
-
Janusz Palikot szykuje MPWiW na rynek amerykański
-
Alkohole: Trendy na majówkę
-
E-commerce po polsku. Producenci tracą, bo sprzedaż reguluje ustawa sprzed czasów internetu
komentarze (0)