Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Wina musujące szczyt popularności wciąż mają przed sobą

Rozpoczął się czas, w którym – jak mówią przedstawiciele branży winiarskiej - konsumenci mogą pokazać swoją siłę zakupową, i to mimo pandemii oraz wszystkich ograniczeń z nią związanych. W grudniu następuje apogeum zakupów win musujących. Tak z pewnością będzie i tym razem. Jak wskazują badania, wina musujące - na czele z prosecco -  nie osiągnęły jeszcze szczytu popularności i w następnych latach można spodziewać się dalszego wzrostu kategorii – oceniają przedstawiciele Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Wina musujące szczyt popularności wciąż mają przed sobą
fot. Shutterstock

Będzie wzrost

Według szacunków instytutu The International Wine&Spirits Research (Międzynarodowego Instytutu Badawczego Wina i Alkoholi), druga połowa 2020 roku przyniesie wzrost, który w znacznym stopniu zrekompensuje wyniki z pierwszego półrocza i ostatecznie, dla całej kategorii win z bąbelkami, obecny rok zakończy się ilościowo jedynie lekkim wahnięciem w dół  (poniżej  - 1,8 % ilościowo). To niezły wynik, biorąc pod uwagę warunki pandemii, ograniczenia w organizacji imprez i różnego rodzaju celebracji.

- Potencjał win musujących ujawni się z pewnością w ostatnim tygodniu grudnia.  Ze względu na sylwestrową noc i rozpoczynający się karnawał będzie to z pewnością najlepiej sprzedająca się w tym czasie kategoria – mówi Jakub Nowak, Prezes Zarządu JNT Group

Jak zauważa Anna Kalinowska, Członek Zarządu i Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji w Firmie Henkell Freixenet Polska, tegoroczny grudzień – z oczywistych względów - zapowiada się zupełnie inaczej niż bywało dotychczas. Ograniczona liczba kupujących w sklepach, godziny dla seniorów czy zamknięcie restauracji i hoteli to tylko niektóre z czynników,  które  nie pozostają bez wpływu na  model zakupowy ostatnich tygodni.

 - W tej nowej sytuacji jedno jest pewne: niezależnie od wszystkich okoliczności, zbliżamy się do Nowego Roku 2021, który większość z nas powita lampką wina musującego. To oznacza wzrost zainteresowania winami musującymi z różnych segmentów cenowych. Spodziewamy się, że przy braku sprzyjających okoliczności dla dużych imprez, konsumenci będą skłonni do sięgania w większym stopniu po jakościowe wina musujące (w tym nasze sztandarowe prosecco), by zrekompensować sobie trudne miesiące wyrzeczeń – uważa Anna Kalinowska.          

Szczyt popularności  przed nami

Dane instytutu The International Wine&Spirits Research wskazują, że wina musujące jeszcze nie osiągnęły szczytu popularności i segment będzie się rozwijać. Potencjał jest spory, przy czym największy wzrost przewidywany jest dla kategorii cenowej premium i standard (odpowiednio o niemal 19 % i ok. 11,5 % rok do roku w ciągu najbliższych 3 lat).

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina musujące RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    rynek win musujących RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    JNT Group RSS ALERT    /    Henkell Freixenet Polska RSS ALERT    /    Bartex RSS ALERT    /    Dom Wina RSS ALERT    /    The International Wine&Spirits Research RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!