Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

WKG 2018: Polski konsument piwa odwraca się od koncernowego, jasnego lagera

– Rynek piw kraftowych rośnie. Widzimy to po wynikach i wzroście sprzedaży rok do roku. Przyrosty bywają dwucyfrowe, podczas gdy rynek przez wiele lat rósł o ok. 1 proc. W 2018 r. ze względu na długie lato i mundial pewnie będzie wyższy. W tym całym wielkim garnku piwa segment piwa kraftowego stale rośnie, co pokazuje, że konsument odwraca się od tego jasnego lagera, a skierowuje swoje zainteresowanie na piwa ciemne, smakowe - powiedział Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich oraz członek zarządu Browaru Kormoran podczas debaty "Biznes rolno-spożywczy wczoraj i dziś" w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego 2018.
  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 12-10-2018, 19:49
WKG 2018: Polski konsument piwa odwraca się od koncernowego, jasnego lagera
Andrzej Olkowski, fot. PTWP

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Pierwsza część debaty była poświęcona najważniejszym wyzwaniom, z jakimi polski przemysł rolno-spożywczy musiał zmagać się na przestrzeni ostatnich trzech dekad. Andrzej Olkowski przypomniał, że w 1989 r. na polskim rynku funkcjonowało ponad sto browarów, które produkowały ok. 11 mln hektolitrów piwa rocznie.

- Dzisiaj browarów jest 250-260 i produkują ponad 40 mln hl, z czego 85-87 proc. zabierają dla siebie trzy grupy piwowarskie: Asahi, Heineken i Carlsberg. Na głowę mieszkańca w 1989 r. spożywaliśmy ok. 30 l piwa. Z kolei rok 2018 będzie pierwszym kiedy przekroczymy 100 litrów na osobę - dodał.

Dalsza część artykułu (93%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • sebix 2018-10-15 11:52:01

    Wszystko super ale tak jak liczba 200 czy 300 browarów jest do osiągnięcia to już 500 to czysta abstrakcja, owszem rewolucja w Polsce się rozwija ale dużo szybciej na poziomie browarów, piwowarów niż samego rynku - rynek czyli ludzie nie nadążają za tym. Poza tym powstaje sporo browarów, które podszywają się pod rzemieślnicze i regionalne sprzedając produkt w wysokiej cenie ale niskiej jakości co może klienta zrazić do sięgnięcia po inne kraftowe piwa.

    Odpowiedz
  • Kris 2018-10-16 11:14:43

    Dlaczego 500 to abstrakcja? Myślę że za 5-10 lat tyle właśnie będzie, jeszcze 6 lat temu, było lekko ponad 100 browarów, dziś jest prawie 300...

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!