WKG 2018: Polski konsument piwa odwraca się od koncernowego, jasnego lagera
– Rynek piw kraftowych rośnie. Widzimy to po wynikach i wzroście sprzedaży rok do roku. Przyrosty bywają dwucyfrowe, podczas gdy rynek przez wiele lat rósł o ok. 1 proc. W 2018 r. ze względu na długie lato i mundial pewnie będzie wyższy. W tym całym wielkim garnku piwa segment piwa kraftowego stale rośnie, co pokazuje, że konsument odwraca się od tego jasnego lagera, a skierowuje swoje zainteresowanie na piwa ciemne, smakowe - powiedział Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich oraz członek zarządu Browaru Kormoran podczas debaty "Biznes rolno-spożywczy wczoraj i dziś" w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego 2018.
- Autor: AT/portalspozywczy.pl
- Data: 12-10-2018, 19:49
Andrzej Olkowski, fot. PTWP
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Pierwsza część debaty była poświęcona najważniejszym wyzwaniom, z jakimi polski przemysł rolno-spożywczy musiał zmagać się na przestrzeni ostatnich trzech dekad. Andrzej Olkowski przypomniał, że w 1989 r. na polskim rynku funkcjonowało ponad sto browarów, które produkowały ok. 11 mln hektolitrów piwa rocznie.
- Dzisiaj browarów jest 250-260 i produkują ponad 40 mln hl, z czego 85-87 proc. zabierają dla siebie trzy grupy piwowarskie: Asahi, Heineken i Carlsberg. Na głowę mieszkańca w 1989 r. spożywaliśmy ok. 30 l piwa. Z kolei rok 2018 będzie pierwszym kiedy przekroczymy 100 litrów na osobę - dodał.
Dalsza część artykułu (93%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium".
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (2)
Wszystko super ale tak jak liczba 200 czy 300 browarów jest do osiągnięcia to już 500 to czysta abstrakcja, owszem rewolucja w Polsce się rozwija ale dużo szybciej na poziomie browarów, piwowarów niż samego rynku - rynek czyli ludzie nie nadążają za tym. Poza tym powstaje sporo browarów, które podszywają się pod rzemieślnicze i regionalne sprzedając produkt w wysokiej cenie ale niskiej jakości co może klienta zrazić do sięgnięcia po inne kraftowe piwa.
OdpowiedzDlaczego 500 to abstrakcja? Myślę że za 5-10 lat tyle właśnie będzie, jeszcze 6 lat temu, było lekko ponad 100 browarów, dziś jest prawie 300...
Odpowiedz