Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Wyborowa Pernod Ricard o segmencie alkoholi top premium i planach dla Ostoya Vodka (pełny wywiad)

Karol Krekora, Senior Brand Manager odpowiedzialny za wódki top premium w Wyborowa Pernod Ricard mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o zachowaniu segmentu wódek top premium w Polsce, a także o mocnych wzrostach sprzedaży wódki Ostoya oraz o eksporcie.

Wyborowa Pernod Ricard o segmencie alkoholi top premium i planach dla Ostoya Vodka (pełny wywiad)
fot. Wyborowa Pernod Ricard

Jak zachowywał się segment wódek top premium w 2017 roku i co wpływało na jego rozwój?

Trend premiumizacji wyraźny jest w Polsce w wielu kategoriach. Segment wódek z kategorii top premium również konsekwentnie rośnie. Należą do niej produkty idealne dla konsumentów bezkompromisowo oczekujących najwyższej jakości. Tu znajdziemy między innymi wódkę Ostoya, którą wyróżnia lokalne pochodzenie. Ostoya wpisuje się w definicję oznaczenia „Polska Wódka”. Jest bowiem wyprodukowana z polskich zbóż: w tym przypadku z pszenicy z rejonu Bieszczad. Ponadto, proces tworzenia począwszy od zebrania surowców, aż po produkcję odbywa się w kraju. 

Jak radziła sobie marka Ostoya Vodka w drugiej połowie 2017 roku i z jakim wynikiem sprzedaży może zakończyć 2017 rok (z jaką dynamiką)? Z czego wynikają tak duże wzrosty sprzedaży tej wódki i czy tego rzędu wzrosty są nadal do utrzymania w kolejnym roku?

Rok do roku Ostoya rośnie o niemal 30%, ponad 2 razy szybciej niż kategoria top premium*. Spektakularny wynik wódki Ostoya to efekt m.in. konsekwentnie budowanej świadomości marki, w tym kampanii na rzecz bieszczadzkich wilków, której ambasadorem jest słynny aktor i entuzjasta działań na rzecz ochrony środowiska - Marcin Dorociński.

Ważne było także sprawne zbudowanie dystrybucji. W tym roku, wprowadziliśmy na rynek po raz pierwszy zimową edycję limitowaną. Nie zapominajmy też o wyjątkowo łagodnym, aksamitnym smaku wódki Ostoya. Kto raz jej spróbuje, ten do niej wraca.

Jakie działania sprzedażowe/marketingowe związane z Ostoya Vodka planuje  Wyborowa Pernod Ricard na 2018 rok? Czy są jakieś pomysły na rozbudowę portfolio tej marki czy jednak WPR pozostanie tylko przy sprzedaży podstawowego produktu?

Jesteśmy zadowoleni z efektów kampanii „Ostoya dla wilków”, której ambasadorem jest Marcin Dorociński. Postanowiliśmy ją kontynuować. Wódka Ostoya, stworzona z bieszczadzkiej pszenicy, nie zapomina o miejscu swojego pochodzenia. Dlatego wspiera działania na rzecz wilków prowadzone przez WWF Polska. Jest to spójne z DNA marki, w które wpisane jej lokalne pochodzenie oraz natura.

Jak wygląda kwestia eksportu marki Ostoya Vodka? Jak eksport rozwijał się do tej pory i jakie działania będą prowadzone w roku 2018?

Aktualnie wódkę Ostoya eksportujemy do Austrii, Francji i Rumunii. Pierwsze wyniki sprzedaży eksportowej są bardzo obiecujące. Dlatego będziemy kontynuować nasze działania na rynkach eksportowych.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    alkohole super premium RSS ALERT    /    Karol Krekora RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    eksport Ostoya Vodka RSS ALERT    /    eksport wódki RSS ALERT    /    alkohole top premium RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • der 2018-02-16 10:49:22
    wyjątkowo pretensjonalna nazwa - wódka dla lekko dorobionych słoików
  • dym bieszczadzki 2018-02-16 13:45:47
    w rejonie bieszczad jest chyba z jedna gorzelnia może dwie :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!