W połowie przyszłego roku mogą wejść w życie nowe przepisy, zgodnie z którymi reklamy piwa będą mogły być emitowane w telewizji, kinach, radiu i teatrach jedynie w godzinach 23-6. Obecnie browary mogą reklamować się już od godz. 20.

Z szacunków domu mediowego Starcom (Publicis Media) wynika, że producenci piwa wydali przez trzy kwartały br. na reklamę we wszystkich mediach 160,7 mln zł netto (po uwzględnieniu rabatów). Najwięcej, bo ponad 100 mln zł, przeznaczyli na telewizję. Drugim najchętniej wybieranym kanałem komunikacji był internet, który na tych reklamach zarobił 41,5 mln zł. 

Paweł Bronisz, senior multiscreen trading manager w Publicis Media, szacuje, że obecnie ponad 65 proc. komunikacji reklamowej piwa w telewizji odbywa się w tzw. prime time, czyli w godz. 20-23. Oznacza to, że według danych firmy w całym ub.r. za emisję spotów piwa w tym paśmie zapłacono 68,8 mln zł, a w trzech kwartałach br. - 65,3 mln zł.

Więcej na www.wirtualnemedia.pl.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl