Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Wystartował sezon grzańców, ale będzie inny niż wszystkie

Rozpoczął się sezon win grzanych. To właśnie czas od października do końca marca odpowiada nawet za 90% obrotów tej kategorii – mówią szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. I choć grzańce to – niezmiennie od kilku lat – kategoria o wielkim potencjale, już wiadomo, że ten sezon będzie zupełnie inny niż poprzednie. Jaki? Na to pytanie nikt nie zna dziś odpowiedzi, jednak mimo pandemii i wszelkich obostrzeń z nią związanych, prognozy dla tego segmentu są optymistyczne. To będzie też sezon z wieloma nowościami.

Wystartował sezon grzańców, ale będzie inny niż wszystkie
Czas od października do końca marca odpowiada nawet za 90 proc. obrotów kategorii win grzanych fot. Shutterstock

Sezon 2020

To jest już pewne. Będzie to sezon zupełnie inny niż te dotychczasowe. Brak imprez plenerowych, rządowe restrykcje dotyczące funkcjonowania restauracji, a także obawy konsumentów o zdrowie i życie w związku z pandemią- wszystko to na pewno nie pozostanie bez wpływu także i na segment win grzanych. Do tej pory miejscami, gdzie wina grzane cieszyły się bardzo dużą popularnością, były chociażby wszelkiego rodzaju jarmarki świąteczne. W tym roku ich organizacja stoi pod wielkim znakiem zapytania. Z drugiej jednak strony – grzańce doskonale nadają się do konsumpcji w zaciszu domowym.

- Analizując segment win grzanych musimy brać pod uwagę, że ten rok jest szczególny. Z jednej strony okres izolacji i długie wieczory spędzane w domu będą sprzyjały konsumpcji grzańców w domowych pieleszach – w ten sposób wiele osób będzie poprawiało sobie nastrój w tym trudnym czasie i budowało wokół siebie zimową atmosferę. Z drugiej jednak, ograniczenia co do organizacji imprez, jarmarków, w czasie których w minionych latach unosił się aromat grzańca, z pewnością nie pozostaną bez wpływu na kondycję branży – mówi Magdalena Zielińska, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Do tej pory, w okresie październik – marzec, firmy z branży winiarskiej notowały blisko 90 % obrotu w tej kategorii.

- Okres jesienno-zimowy zawsze sprzyjał konsumpcji win grzanych. Przyjęło się już, że sięgamy po grzańce przy kominku w otoczeniu bliskich czy też przy okazji zimowych wyjazdów w góry. Ostatnie miesiące, a teraz tygodnie, wprowadzają dużą niepewność i zdecydowanie nie sprzyjają snuciu planów na przyszłość. Wyjazdy na narty? Wyprawy w góry? Jarmark Bożonarodzeniowy? Trudno dziś w jakże dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości o plany na nadchodzący sezon zimowy. To, na co na pewno powinniśmy się przygotować, to kameralne wieczory w zaciszu domowym– mówi Anna Kalinowska, Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji w firmie Henkell Freixenet Polska. 

Grzegorz Bartol, wiceprezes firmy Bartex dodaje natomiast: - Większość imprez jest odwoływana, a spotkania towarzyskie ograniczone do minimum. Klienci zwyczajnie nie za bardzo mają co świętować. Miejmy jednak nadzieję, że optymizm wróci i nasi konsumenci pokażą siłę zakupową w okresie Świąt Bożego Narodzenia.

Nowości dla poszukujących

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina grzane RSS ALERT    /    grzańce RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Magdalena Zielińska RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    JNT Group RSS ALERT    /    Grzegorz Bartol RSS ALERT    /    Bartex RSS ALERT    /    Anna Kalinowska RSS ALERT    /    Henkell Freixenet Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!