Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Zmiana sentymentu konsumentów i trzy nowe trendy na rynku alkoholi w czasach pandemii

Sentyment konsumentów do spożycia alkoholu i marek zmienił się w wyniku pandemii COVID-19. „Nowe kontakty towarzyskie”, „Nowe inicjatywy” i „Więcej zdrowia'' to trzy nowe trendy, które pojawiają się w segmencie napojów alkoholowych po pandemii COVID-19, która zmieniła życie społeczne konsumentów, ich postrzeganie marek oraz świadomość dotyczącą zdrowia i dobrego samopoczucie – ocenia GlobalData, zajmująca się analizą danych.

Zmiana sentymentu konsumentów i trzy nowe trendy na rynku alkoholi w czasach pandemii
fot. Shutterstock

W raporcie „Coronavirus (COVID-19) Case Study: Alcoholic Beverage Innovation” GlobalData  zauważa, że skala oraz wpływ globalnego kryzysu zdrowotnego związanego z pandemią koronawirusa zmieniły nawyki i nastroje konsumentów w stosunku do marek FMCG), co nieuchronnie wpływa na branżę alkoholi. GlobalData wskazuje na trzy pojawiające się trendy:

Nowe kontakty towarzyskie

Konsumpcja domowa wzrosła z powodu zamknięcia pubów i barów. Pod koniec maja (tydzień 10.) 68 proc. konsumentów w 11 badanych krajach stwierdziło, że wstrzymało lub ograniczyło wizyty w pubach i barach z powodu wybuchu COVID-19. Liczba ta utrzymywała się na względnie stałym poziomie w ciągu dziesięciu tygodni od 25 marca do 31 maja (w których GlobalData przeprowadziła badanie), pomimo ponownego otwarcia barów i klubów w niektórych krajach – np. Chiny stopniowo ponownie otwierały bary na początku kwietnia, a Niemcy i Australia otworzyły 15 maja. Tendencja ta prawdopodobnie utrzyma się, ponieważ obawy konsumentów dotyczące koronawirusa będą się utrzymywać, nawet w przypadku ponownego otwarcia kolejnych punktów sprzedaży.

- Ponieważ coraz więcej osób unika barów i klubów, producenci napojów alkoholowych podczas opracowywania produktów muszą brać pod uwagę „nowy rodzaj spotkań towarzyskich” konsumentów, takie jak picie w domu. Jednym z kluczowych aspektów będzie uwzględnienie luksusowych i niedrogich innowacji alkoholowych, które pozwolą konsumentom uchwycić podobieństwo i jakość picia w domu w stosunku do picia w pubie. W szczególności rośnie sprzedaż aromatyzowanych napojów alkoholowych, takich jak gotowe do spożycia (RTD) koktajle – odnotowano 12-proc. sprzedaży wolumenowej na całym świecie w porównaniu z 2018 i 2019 rokiem. Szansą w tej kategorii jest prawdopodobnie premiumizacja – komentuje Mitsue Konishi, starszy analityk ds. Innowacji w GlobalData.

Jedną z coraz większych obaw konsumentów są ograniczenia finansowe. Młode grupy wiekowe (np. 25-34 lata) są wrażliwe na ceny, a najnowsze badanie GlobalData pokazuje, że 13 proc. millenialsów na całym świecie przestało kupować napoje alkoholowe, ponieważ przekraczają one ich budżet na zakupy, zaś 20 proc. twierdzi, że kupuje produkty w dolnej granicy przedziału cenowego. Nie można ignorować rozwoju trendów innowacji w przystępnych cenach, aby przyciągnąć tych konsumentów.

Nowe inicjatywy branży

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    branża alkoholowa RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    GlobalData RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!