Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Zmiany na rynku piwa. Stagnacja w radlerach i niewielki wzrost beer miksów

W 2015 roku mieliśmy do czynienia ze stagnacją w segmencie radlerów i niewielki wzrost segmentu beer miksów. Dynamicznie wzrasta zaś konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Zmiany na rynku piwa. Stagnacja w radlerach i niewielki wzrost beer miksów
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

- W odróżnieniu od poprzednich lat, w 2015 odnotowaliśmy stagnację segmentu radlerów i niewielki wzrost beer miksów, ale nadal w sezonie oba segmenty stanowią wartościowo ok. 8-10 proc. udziału w kategorii piwa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Duże znaczenie ma obecnie i będzie miało pochodzenie produktu, dlatego konsumenci cenią marki podkreślające swój lokalny charakter, tak jak wśród naszych marek Kasztelan Specjały z Sierpca, Specjalnościami z Browaru Okocim - dodaje.

- Choć z małej bazy, ale dynamicznie wzrasta konsumpcja piw o zerowej lub niskiej zawartości alkoholu. Znacząca większość konsumentów spożywa piwo odpowiedzialnie, traktując je jako towarzysza spotkań, a nie jako źródło alkoholu – mówi również prezes Carlsberg Polska.

Rok 2015 był dla browarów sporym wyzwaniem szczególnie pod kątem silnej konkurencji cenowej, dlatego skupiały się one na innowacjach i piwnych specjalnościach, które budują wartość kategorii.

Browary muszą walczyć o rynek przez cały rok, ponieważ rynek piwa w Polsce po latach szybkiego rozwoju stał się rynkiem nasyconym i nie rośnie już tak jak jeszcze dekadę temu. Dlatego producenci stawiają na wprowadzanie nowości i piwnych specjalności o każdej porze roku.

W 2015 roku Produkcja piwa w Polsce spadła o 1,1 proc. wobec roku 2014 i wyniosła 39,43 miliona hektolitrów.

Dla porównania w 2014 roku produkcja piwa otrzymywanego ze słodu wzrosła o 0,8 proc., a browary w Polsce wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska  ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska, która jest trzecim producentem na rynku piwa w Polsce, warzone są w trzech browarach: w Brzesku, Szczecinie oraz w Sierpcu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa 2015 RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    radlery RSS ALERT    /    beer-miksy RSS ALERT    /    piwo bezalkoholowe RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    piwne specjalności RSS ALERT    /    innowacje w branży piwnej RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Flp 2016-02-02 16:17:57
    Dokladnie - brak piw BEZALK. Totalnie- do picia sie jedno moze nada- bavaria poza tym dno.I jak tu nie pić??
  • patryk copy 2016-02-04 17:23:16
    Trzeba podkręcić marketing. Inwestować dobrymi pomysłami w podbijanie zainteresowania, to można robić nawet cały rok. Patryk Rykała copywriter

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!