Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

ZP PPS: Odbieranie koncesji na sprzedaż alkoholu nie rozwiąże żadnego problemu

Problemów związanych z niewłaściwym zachowaniem ludzi pod wpływem alkoholu nie rozwiąże ograniczenie ilości wydawanych koncesji. Potrzebne są skoordynowane działania miejskich instytucji - przekonuje Aneta Jóźwicka, przewodnicząca komitetu ds. społecznej odpowiedzialności ZP PPS oraz Corporate Relations Director Diageo Polska.

ZP PPS: Odbieranie koncesji na sprzedaż alkoholu nie rozwiąże żadnego problemu
Kraków to jedno z miast, w którym często powraca postulat ograniczenia ilości koncesji na sprzedaż alkoholu. fot. shutterstock

Podczas konferencji Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, Aneta Jóźwicka odniosła się do regularnie powracającego w debacie publicznej pomysłu na ograniczenie negatywnych skutków spożycia alkoholu poprzez zmniejszenie ilości lokali posiadających koncesję na jego sprzedaż. 

Przedstawicielka Diageo Polska powołała się na przykład Krakowa. W pobliżu Rynku Głównego od wielu lat występuje problem w postaci różnego rodzaju ekscesów wywoływanych przez ludzi, którzy znajdują się pod wpływem alkoholu. Jednym z pomysłów na ograniczenie skali tego zjawiska jest zmniejszenie ilości punktów sprzedaży napojów wysokoprocentowych.

- Podczas konsultacji społecznych zaprosiliśmy do Krakowa specjalistów z Wielkiej Brytanii, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami w rozwiązywaniu tego typu problemów. Z ich praktyki wynika, że najlepiej działają programy wielostronne, a więc polegające nie tylko na ograniczaniu liczby koncesji. W przeciwnym razie ludzie nadal będą sięgać po alkohol, ale nielegalny - dodaje.

Jak przekonywała Jóźwik, aby skutecznie walczyć z omawianym zjawiskiem potrzebne jest stworzenie szerokiej koalicji. - Chodzi tu w szczególności o zaproszenie do współpracy sklepów, właścicieli barów, policji, czy jednostek współpracujących z młodzieżą. Należy stworzyć program zakładający m.in. monitoring przed sklepami, działania straży miejskiej, która wie gdzie wysyłać patrole, odpowiednio funkcjonującą komunikację miejską: więcej autobusów nocnych, a także wywieszane w sklepach materiały edukacyjne. Ważne jest też, aby barmani byli przeszkoleni w zakresie obsługi tzw. trudnych klientów i wiedzieli jak się zachować gdy konsument jest w stanie, w którym nie powinno się mu już podawać alkoholu - mówi.

Przewodnicząca komitetu ds. społecznej odpowiedzialności ZP PPS zwraca uwagę, że tego typu wieloaspektowe programy wymagają czasu. - To nie są inicjatywy, które można wprowadzić w życie w tydzień. Warto też wziąć pod uwagę, że Kraków jest miastem, które żyje z turystyki i tzw. życia nocnego. Odebranie części licencji na sprzedaż alkoholu znacznie ograniczyłoby przychody handlu i przedsiębiorców - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aneta Jóźwicka RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    koncesja na alkohol RSS ALERT    /    koncesja na alkohol Kraków RSS ALERT    /    sprzedaż alkoholu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!