Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

ZP PRW: wina musujące hitem sprzedażowym 2016, prosecco motorem kategorii

Hitem sprzedaży na rynku wina w 2016 r. okazały się jakościowe wina musujące, a przede wszystkim prosecco. Wina musujące będą jedną z najszybciej rozwijających się kategorii alkoholowych na świecie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW).

ZP PRW: wina musujące hitem sprzedażowym 2016, prosecco motorem kategorii
Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW fot. ZP PRW

- Hitem minionego roku okazały się wina musujące wyższej jakości. Prosecco bez wątpienia można nazwać akceleratorem rozwoju tej kategorii – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Kwaśniewski.

I podkreśla, powołując się na dane CMR (panel sklepów detalicznych, bez dyskontów i Horeca), że w roku 2015 wielkość rynku Prosecco nie przekraczała 500 000 litrów, podczas gdy w roku 2016 został odnotowany wzrost o prawie 140 proc.

- Dużo większym zainteresowaniem niż w poprzednich latach cieszyły się też inne jakościowe wina musujące jak np. Cava czy Szampan. Zjawisko to nie było dla nas zaskoczeniem, jest zgodne z globalnymi trendami. Światowe prognozy wskazują na wina musujące, jako jedną z najszybciej rozwijających się kategorii alkoholowych na świecie – mówi Jerzy Kwaśniewski.

- Spodziewamy się tu zatem kontynuacji wzrostu oraz związanej z nim zmiany modelu konsumpcji, który został odnotowany w ostatnim czasie. Spożycie win musujących nie będzie się wiązało jedynie z wielkimi okazjami, jak było do tej pory. Polacy przekonali się, że napoje te są znakomite również na co dzień, szczególnie w sezonie letnim – podkreśla prezes ZP PRW.

Polacy wypijają ok. 0,5 litra win musujących na głowę i daleko nam do europejskich rekordzistów - Francuzów, którzy wypijają około 4,8 litra na głowę, dlatego potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży. Polacy coraz chętniej sięgają po wina musujące dla smaku i przyjemności, a nie ze szczególnych okazji takich jak Sylwester czy ślub i wesele.

Według wcześniejszych szacunków firmy Euromonitor International na wina musujące Polacy przeznaczyli w 2016 roku niemal 449 mln zł, czyli o 5,8 proc. więcej niż w 2015 roku i kupili 19 mln litrów tych win, czyli o 5,6 proc. więcej niż w 2015 roku.

Euromonitor prognozuje też, że w 2017 roku Polacy wydadzą na wina musujące 502 mln zł, w tym na same szampany niemal 134 mln zł.

Cały rynek win musujących w Europie, do których zaliczają się m.in. szampany, prosecco i cava wart jest prawie 4,6 mld euro, zaś w USA, Australii i Nowej Zelandii kolejne 1,7 miliarda euro.

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa to największa w kraju organizacja reprezentująca branżę. Zrzesza czołowych producentów i dystrybutorów wina i wyrobów winiarskich, zapewniając całej branży wsparcie eksperckie i prawne, aktywnie włączając się w proces legislacyjny oraz reprezentując sektor wobec organów administracji krajowej i organów UE.

W skład ZP PRW wchodzą: Awe-Bis, Bartex - Bartol, Bognar Wineries Polska, Dom Wina, Henkell&Co. Polska, Jantoń, LeMag, Martini Polska, Mazurskie Miody, Polska Dystrybucja Alkoholi, Warwin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina musujące RSS ALERT    /    prosecco RSS ALERT    /    Cava RSS ALERT    /    szampan RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    Jerzy Kwaśniewski RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!