Partner portalu
partner portalu
Alkohole i używki

Żywiec w kampanii "Wielka Zwrotka Ż" zachęca do zwrotu butelek

„Sing it back, bring it back, sing it back to me” śpiewało kiedyś Moloko. Dziś ten motyw muzyczny pojawia się w akcji „Wielka Zwrotka Ż”, do której dołączyli już Brodka, Marcin Dorociński i Maciej Musiał. Celem działań jest zachęcanie Polaków do oddawania do sklepów butelek zwrotnych. Na potrzeby najnowszej akcji Żywca powstał właśnie dedykowany palindromowy utwór, który skomponował Marcin Macuk. W jego tworzenie zaangażowała się także Brodka – dwukrotnie występująca w składzie Męskie Granie Orkiestra.

Żywiec w kampanii
fot. materiały prasowe

Jedno „Bring it back” robi wrażenie, a co dopiero powtórzone 25 razy? Skąd ta liczba? Właśnie tyle razy można wykorzystać jedną butelkę zwrotną. Marka Żywiec chce, aby konsumenci o tym pamiętali, dlatego uwypukla ten fakt w ramach akcji „Wielka Zwrotka Ż”. Teraz o oddawaniu butelek zwrotnych przypominać będą także ich dźwięki, które wykorzystane zostały w dedykowanych akcji utworze i teledysku. Zarówno piosenka, jak i wideo mają palindromową strukturę, co oznacza, że działają w obie strony. Idea nawiązuje do oddawania butelek zwrotnych, które dzięki zwracaniu ich do sklepów zyskują drugie życie. Celem akcji jest sprawienie, aby ta drobna czynność stała się nawykiem, zwłaszcza, że teraz jest to prostsze niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ nie wymaga paragonu.

- Punktem wyjścia do prac nad projektem był refren piosenki Moloko – „Sing It Back” – mówi Marcin Macuk, kompozytor wykorzystanego w kampanii utworu. - Wiedzieliśmy jednak, że musimy sięgnąć także po dźwięki butelek oraz takie, które często im towarzyszą, np. odgłosy przesuwanych skrzynek, otwieranej kasy. Razem z Brodką i agencją Live użyliśmy wspólnej wiedzy muzycznej i technicznej, aby realizacja pomysłu dała się przeprowadzić bez kłopotu. Od początku chodziło nam o stworzenie utworu, który miałby konstrukcję palindromu, czyli czegoś, co mogłoby być odtwarzane i zapisane tak samo od przodu, jak i od tyłu – wyjaśnia Macuk.

W ramach „Wielkiej Zwrotki Ż” do sklepów biorących udział w akcji bez paragonu można oddawać wszystkie butelki zwrotne Żywca i innych marek producenta. Za każdą butelkę zwróconą bez paragonu, sklep wypłaci 0,35 zł (cena sugerowana). Różnica 0,15 zł przeznaczona jest dla sklepu biorącego udział w „Wielkiej Zwrotce Ż” jako zachęta do udziału w akcji i pokrycie kosztów związanych z magazynowaniem. Lista sklepów, które już dołączyły do akcji dostępna jest na www.wielkazwrotkaZ.pl.

Częścią „Wielkiej Zwrotki Ż” są także torby na butelki zwrotne sygnowane logo akcji. Celem tego ekologicznego gadżetu jest ułatwienie zwracania butelek zwrotnych – wszystko dzięki specjalnym przegródkom na butelki. Torby będzie można wygrywać w aktywacjach marki Żywiec.

Za strategię i kreację odpowiadają wspólnie 2012 Agency oraz VMLY&R, przy współpracy z agencją eventową Live (wsparcie muzyczne i artystyczne). Media zakupił i zaplanował dom mediowy Starcom.  Działania PR prowadzi agencja Hope. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Sputnik, za reżyserię teledysku odpowiada Szymon Pawlik. Aranż muzyczny utworu „Sing it back” przygotował kompozytor Marcin Macuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Żywiec RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    butelki po piwie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!