Dochodzenie przeprowadzano wspólnie przez BBD i The Times wykazało, że w YouTube wyświetlana jest cała masa brutalnych filmów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu dzieci. Mowa o klipach w których m.in. zamieszczane są sceny zabójstw ulubionych wśród dzieci postaci z bajek czy lokowanie ich w brutalnym seksualnym kontekście. Chodzi też o klipy zamieszczane przez dzieci czy młodzież, które są nieprzyzwoicie komentowane np. poprzez składanie seksualnych propozycji. Dochodzenie to wykazało również, że reklamy takich marek, jak BT, Adidas, Deutsche Bank, eBay, Amazon, Mars, Diageo i jeszcze wielu innych pojawiały się przy tego typu filmach. Natychmiast po opublikowaniu raportu The Times emisję swoich reklam wstrzymali m.in. Adidas, Diageo, HP i Cadbury - swoje decyzje uzasadnili stwierdzeniem, że sytuacja taka jest nie do przyjęcia. Podobne kroki podejmują Mars, Lidl i Deutsche Bank.

Do tej pory z YouTube’a usunięto ponad 50 kanałów i 500 tys. klipów z treściami, które mogły zagrażać najmłodszym użytkownikom.

Czytaj też: McDonald's i PepsiCo zerwały współpracę z serwisem YouTube