Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Spadek sprzedaży online przed Bożym Narodzeniem

Mniej chętnych do zakupów prezentów świątecznych w sieci. Klientów e-sklepów skutecznie odstraszyli dostawcy paczek i nadchodzący kryzys - podaje Metro.

Badania o zakupach w sieci przeprowadziła firma Gemius. Z jej danych wynika, że na dwa tygodnie przed świętami tylko 22 proc. internautów dokonało zakupu lub zamierzało kupić prezenty gwiazdkowe online. Rok temu deklarował to co czwarty pytany. Według Aleksandry Teodorczyk z firmy Gemius wyniki te są zaskakujące.

- Internautów robiących zakupy w sieci z roku na rok przybywa, więc przed świętami powinno być ich rekordowo dużo, a jest mniej - mówi Teodorczyk.

Skąd ten spadek? Prawie połowa z nas ocenia sytuację gospodarczą Polski jako złą - wynika z kolei z najnowszego badania Pentoru. W grudniu pesymiści, zrezygnowani i sfrustrowani stanowili aż 43,6 proc. społeczeństwa. Kiepskie nastroje przekładają się na świąteczne prezenty - aż 20 proc. Polaków zamierza wydać na nie mniej niż rok temu. Przeciętnie każdy z nas, kto kupi podarunki dla bliskich, wyda 286,7 zł, czyli 7,7 zł mniej niż w roku 2007. Według OBOP na całe święta przeznaczymy 20,4 mld zł, czyli 900 mln mniej niż w 2007 r.

Kryzys nie jest jednak najważniejszym powodem, dla którego po raz pierwszy bardziej ufamy galeriom handlowym niż e-sklepom. Internauci bowiem wciąż mają w pamięci horror, jaki w ubiegłym roku zafundowały im Poczta Polska i firmy kurierskie. Część zamówionych świątecznych prezentów dotarła do kupujących w styczniu. - Dlatego teraz częściej decydowaliśmy się na wizytę w centrum handlowym oraz supermarkecie, gdzie towar, mimo iż droższy, jest dostępny od razu - mówi Jadwiga Przewłocka, badacz z Gemiusa.



© Portal Spożywczy 2021-06-23 23:15:16