Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Widan: Dystrybutor mrożonej żywności musi rozwijać się w kilku segmentach

Firma Widan, dystrybutor mrożonej żywności, działający w segmencie lodów, mrożonek i pieczywa mrożonego, zwiększyła przychody w 2013 roku o 19. proc. Zdaniem Daniela Malczyńskiego, Sales Managera w firmie, to bardzo dobry wynik w branży, w której działa Widan.


Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 26-06-2014, 11:13
Daniel Malczyński, Sales Manager w firmie Widan

- Chcemy rozwijać się we wszystkich trzech segmentach, w których działamy, bo uważamy, że w dzisiejszych czasach firma dystrybucyjna nie może postawić tylko na jedną nogę. Dzięki temu nasza firma szybko się rozwija. W 2013 roku osiągnęliśmy wzrost przychodów rok do roku o 19 proc. W naszej branży to jest naprawdę dobrym wynikiem - mówi Daniel Malczyński w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Firma powstała w 1991 roku i jest jedną ze starszych firm działających w Polsce w segmencie mrożonej żywności. - Mamy mocną pozycję w dystrybucji żywności w południowo wschodniej Polsce, czyli w woj. podkarpackim, małopolskim i tutaj skupiamy się przede wszystkich na dystrybucji lodów i mrożonek. W innych oddziałach, np. we Wrocławiu, prowadzimy głównie sprzedaż mrożonego pieczywa. Obecnie otwieramy nowy oddział w Piasecznie pod Warszawą, chcemy umocnić się także w tym regionie - wymienia Daniel Malczyński.

- Nasza firma obecnie obsługuje około 3 tys. klientów, w tym: tradycyjne sklepy detaliczne, sieci handlowe, szeroko rozumiany kanał HoReCa oraz placówki zbiorowego żywienia typu szpitale, czy więzienia - dodaje.

Widan współpracuje między innymi z siecią Eko Holding, Polomarket, Frac, Lewiatan, Zielony Koszyk, Piotruś Pan itp. Rozwija się w kanałach - nowoczesnym i tradycyjnym.

- Wbrew opiniom sprzed kilku lat, rynek handlu tradycyjnego nie upadł, ciągle jest bardzo mocny. Dotyczy to szczególnie lodów - najwięcej sprzedaje się ich w punktach handlu tradycyjnego - zauważa Daniel Malczyński.

Zapewnia, że firma prowadzi rozmowy o dystrybucji z kolejnymi sieciami. Z kolei w miejsce umów z dotychczasowymi klientami, które kończyły się w tym roku, zostały podpisane nowe wieloletnie kontrakty.

© Portal Spożywczy 2020-07-11 23:05:44