Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Firmy mleczarskie muszą otworzyć się na innowacje

- Na rynku polskim bardzo powoli pojawiają się innowacyjne produkty mleczarskie. Producentów stosujących dodatki funkcjonalne można policzyć na palcach jednej ręki. W porównaniu z innymi branżami, takimi jak branża napojowa czy szeroko pojęte produkty instant, skala jest znikoma - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Rafał Zbikowski, kierownik sprzedaży działu zdrowia i żywienia ludzi, DSM Nutritional Product.


Autor: pm, portalspozywczy.pl
Data: 27-06-2014, 12:14

Zdaniem Rafała Zbikowskiego, polskie firmy mleczarskie powoli, ale coraz częściej sięgają po dodatki funkcjonalne. - Najczęściej wybór pada na dodatki, które posiadają już oficjalnie zaakceptowane oświadczenia żywieniowe, czyli witaminy, minerały i kwasy Omega-3 - dodaje.

Jak podkreśla, jest szansa na odwórcenie trendu i wprowadzenie innowacyjności prozdrowotnej do mleczarstwa. - Podstawą jest zmiana myślenia właścicieli, dyrektorów zakładów, działów marketingu i chęć otwarcia się na innowacje. Przykłady można czerpać z krajów sąsiednich lub tylko starać się skopiować to, co zrobili koledzy w innych branżach przemysłu spożywczego. Klient w naszym kraju posiada już wystarczającą wiedzę aby świadomie wybierać takie produkty - komentuje dyrektor w DSM Nutritional Product.

© Portal Spożywczy 2020-06-01 03:22:50