Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Innowacje kreują wzrost rynku napojów dla sportowców

W najnowszym raporcie Global Sports Drinks Report firma Zenith International informuje, że rynek napojów dla sportowców powiększył się w świecie o 5,9 proc. osiągając 11,582 mld litrów w 2007 r.

W 2002 r. wielkość rynku napojów dla sportowców wynosiła 7,6 mld litrów, co oznacza wzrost o 53 proc. Wartość tego rynku wyniosła 18,5 mld EUR, co oznacza wzrost o1,1 proc. Wzrost na głowę mieszkańca naszego globu wyniósł 1,8 litra w 2007 r.

Zenith International ocenia, że w 2012 r. wielkość światowego rynku napojów dla sportowców wyniesie 15,5 mld litrów, co oznacza wzrost o 33 proc., a spożycie na głowę wyniesie 2,3 litra. Zdecydowanie największym regionem na rynku napojów dla sportowców jest Ameryka Północna z 48 proc. udziału, a drugie miejsce przypada Azji rejonu Pacyfiku. Europa Zachodnia zajmuje 9 proc. światowego rynku, a Europa Wschodnia tylko 1 proc., Ameryka Łacińska 4 proc., a Afryka i Środkowy Wschód 2 proc.

Niezagrożonymi liderami wśród marek są Gatorade firmy PepsiCo i Powerade firmy Coca-Cola. Najnowsze trendy na rozwiniętych rynkach to napoje hybrydowe sportowo-energetyzujace, oparte na mleku napoje regenerujące i napoje dla sportowców na bazie naturalnych składników, jak np. woda kokosowa, czy naturalny isotoic.



© Portal Spożywczy 2021-06-18 04:51:22