Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ekspert Asseco BS: Decyzja o wymianie systemu IT nie zapada w pięć minut

Rynek FMCG jest już w Polsce mocno nasycony, jeśli chodzi o systemy klasy SFA. Oczywiście cały czas dużo się na nim dzieje, jednak firmy raczej koncentrują się na rozwoju obecnych rozwiązań, np. przechodząc na nowsze wersje, rozbudowując je o nowe funkcje czy integrując z oprogramowaniem zewnętrznym, by uzyskiwać dostęp do ważnych biznesowo danych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kajdzik, szef wydziału wdrożeń systemów mobilnych w Asseco Business Solutions.

Bardzo istotnym trendem jest też przejście na tzw. aplikacje dotykowe na smartfony i tablety, choć dobre rozwiązania SFA działające na platformach "Windows" także nadal cieszą się popularnością. - Jeśli chodzi o inwestycje w nowe rozwiązania informatyczne, z pewnością zależą one od tego, na ile dostawcy tych systemów są w stanie zaoferować branży FMCG nowe koncepcje, czasami wręcz wyprzedzając oczekiwania użytkowników. A to wymaga dużych nakładów ze strony producentów IT, na które nie każdy może sobie pozwolić - zaznacza Tomasz Kajdzik. - Poza tym, decyzja o wymianie systemu nie zapada w pięć minut. Firmy muszą być przekonane, że taka zmiana przyniesie im naprawdę wymierne korzyści. I tu wiele zależy od samych dostawców, czy potrafią takie korzyści dostarczyć, a nie tylko wymienić platformy sprzętowe na nowsze - dodaje.

Systemy klasy SFA sprawdzają się praktycznie w każdej branży, która opiera swoją sprzedaż o terenowe siły przedstawicielskie. - Z pewnością segment FMCG przoduje w tym zakresie, gdyż jest bardzo nowoczesny, odważny i konkurencyjny. Wielu menedżerów dużych firm nie boi się sięgać po coraz bardziej nowatorskie narzędzia, które pozwolą im osiągać lepsze wyniki - ocenia ekspert Asseco Business Solutions. - Obserwując branżę FMCG można zatem zaryzykować stwierdzenie, że jest ona świadoma i zdaje sobie sprawę, że aby liczyć się na rynku i osiągać przewagę nad konkurencją potrzebuje odpowiedniego systemu wsparcia sprzedaży. Musi on jednak obecnie oferować znacznie więcej możliwości w zakresie funkcjonalnym oraz szybkiego dostosowania się do potrzeb zmieniającego się biznesu. Tak więc umowny standard to zdecydowanie za mało - podkreśla.



© Portal Spożywczy 2021-09-24 02:55:38