Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Reklamy niezdrowej żywności budzą kontrowersje

Czekolady, dżemy, soki, gazowane napoje słodzone. Ale także tłuste mleko, jasne pieczywo i makarony. Te produkty już niebawem nie będą reklamowane między audycjami telewizyjnymi oraz radiowymi przeznaczonymi dla dzieci do 16 lat - podaje forsal.pl.

Wymienione produkty znalazły się w „wykazie grupy środków spożywczych, w tym napojów, zawierających składniki, których spożycie w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazane”. Wykaz ten ma stanowić załącznik do rozporządzenia ministra zdrowia - wyjaśnia forsal.pl. 

Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji autorstwa resortu kultury, który trafił właśnie do Stałego Komitetu Rady Ministrów, przewiduje, że reklamy tzw. niezdrowej żywności – czyli produktów umieszczonych w wykazie – nie mogą być umieszczane przed audycjami, które ze względu na porę nadawania i treść skierowane są głównie do dzieci do 16 lat, a także w trakcie ich trwania i po zakończeniu.

Branże spożywcza oraz telewizyjna są tą propozycją oburzone. Nadawcy wskazują bowiem, że pewne kroki podjęli już sami. A tym samym liczba reklam niezdrowych produktów adresowanych do dzieci została drastycznie ograniczona. Nie wiadomo poza tym, jak określać, które audycje będą objęte zakazem. Część ekspertów uważa, że przepis można by rozciągnąć na zdecydowaną większość programów telewizyjnych.



© Portal Spożywczy 2022-08-18 12:46:21