Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mleczne produkty funkcjonalne muszą być tańsze

- Przy obecnych cenach artykułów mlecznych, funkcjonalne produkty mleczne muszą być tańsze. W tej chwili trafiają do zbyt wąskiej grupy odbiorców - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl dr inż. Antoni Pluta z Zakładu Biotechnologii Mleka SGGW w Warszawie.

- Rynek produktów prozdrowotnych już się wytworzył i funkcjonuje. Kolejnym etapem jest jego upowszechnienie, a to się wiąże z obniżką ceny. Rozsądną i uzasadnioną obniżką jest 30-40 proc. W przypadku tych produktów duży procent kosztów stanowi promocja i reklama, której koszty nieraz wynoszą aż 30 proc. ceny produktu. To blokuje powstanie szerszego, powszechnego rynku - uważa Antoni Pluta.

Dr Pluta uważa, że produkty funkcjonalne nie powinny "zmierzać" w kierunku półmedycznym - Produkty prozdrowotne nie powinny być dostępne tylko dla 10-20 proc. społeczeństwa. Gdy staną się one bardziej powszechne, zyskają na tym i konsumenci i firmy mleczarskie - uważa Antoni Pluta.

Mleczne produkty funkcjonalne probiotyczne mogą być, zdaniem Antoniego Pluty, kołem zamachowym dla polskiego mleczarstwa, gdyż produkty mleczne same w sobie są prozdrowotne ze względu na uzupełnianie 50 proc. braków wapnia w diecie przeciętnego Polaka.



© Portal Spożywczy 2021-08-03 13:17:34