Mondelēz publikuje raport społecznej odpowiedzialności
Mondelēz International, światowy lider w produkcji przekąsek, opublikował raport społecznej odpowiedzialności biznesu. Strategia firmy opiera się na 4 filarach, m.in. odpowiedzialnym pozyskiwaniu surowców oraz promowaniu lepszych wyborów żywieniowych i sięganiu po przekąski w racjonalny sposób.
Autor: portalspozywczy.pl
Data: 25-06-2015, 18:39

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.

W świetle raportu „Well-being 2014” ubiegły rok był szczególny pod względem realizacji wieloletniej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Jak podano, firma z rocznym wyprzedzeniem zrealizowała zobowiązania dotyczące redukcji wpływu na środowisko naturalne – w tym zmniejszenia wagi opakowań, emisji gazów cieplarnianych i produkcji odpadów. Duży nacisk położono na edukację konsumentów w zakresie lepszych wyborów żywieniowych i kontrolowanego spożycia przekąsek – m.in. poszerzono wybór w zakresie wielkości porcji, a udział zbóż pełnoziarnistych w produkcji wzrósł o 23 proc.
- Kierujemy się przekonaniem, że możemy jednocześnie rozwijać naszą działalność i działać dla dobra otoczenia i środowiska, w którym pracujemy. Nasza strategia Well-being to model biznesowy opierający się na twórczym wykorzystaniu globalnych zasobów firmy - zauważyła Irene Rosenfeld, prezes Mondelēz International.
Wkład w realizację globalnej strategii miał także polski oddział firmy. Przyładowo w fabrykach Mondelez Polska wdrażane są rozwiązania minimalizujące wpływ na środowisko naturalne – fabryki w Skarbimierzu nie przekazują odpadów na składowiska, ponieważ wszystkie odpady produkcyjne są poddawane recyklingowi. W fabryce w Bielanach Wrocławskich o 26 procent zredukowano zużycie energii.
Produkty Mondelez International są obecne w 165 krajach na całym świecie. W ubiegłym roku dochody firmy wyniosły 34 mld dolarów. Mondelez Polska zatrudnia ok. 3200 pracowników.