Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Żytniówka rośnie najszybciej na globalnym rynku wódek

Sprzedaż należącej do CEDC wódki Żytniówka na całym świecie wzrosła w minionym roku aż o 63 proc. To największy wzrost spośród wszystkich wódek ujętych w rankingu "Millionaires' Club" opracowanego przez "Drinks International". Zestawienie obejmuje alkohole, których sprzedaż wyniosła minimum milion 9-litrowych skrzynek - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Zaraz za Żytniówką, najszybciej na globalnym rynku wódki w 2014 r. rosły takie marki, jak Naliboki (o 32 proc.), Żubrówka (18 proc.), Ciroc (18 proc.) i Gorbafschow (17 proc.). Spośród polskich marek ujętych w zestawieniu, największy spadek odnotowała Lubelska - sprzedaż wódek smakowych pod tym brandem zmalała o 31 proc. Znacznie zmniejszyła się także sprzedaż wódki 1906 (o 28 proc.) oraz Żołądkowej Gorzkiej Czystej de Luxe (o 22 proc.) - wynika z zestawienia.

Jak zauważa "Rzeczpospolita", Żubrówka dzięki wzrostowi sprzedaży o 18 proc. awansowała na szóste miejsce w globalnym rankingu wódek. W 2014 r. sprzedano 46,8 mln l tego produktu (rok wcześniej 39,6 mln l). Na dwóch pierwszych miejscach uplasowały się Smirnoff (230,4 mln l) i Absolut Vodka (99,9 mln l) - obie te marki w 2014 r. zanotowały jednak sprzedaż niższą, niż przed rokiem.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".



© Portal Spożywczy 2022-05-28 02:31:46