666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Sprzedaż piwa SABMiller dotknięta przez spór z Żabką

Sklepy convenience w Polsce wycofały ze swoich półek marki piw koncernu SABMiller na sześć miesięcy. Spór cenowy, który doprowadził do wycofania piw SABMiller w sieci sklepów Żabka, wpłynął na wyniki sprzedaży koncernu – informuje The Telegraph.


Autor: www.telegraph.co.uk
Data: 31-07-2015, 13:45
fot. SABMiller

Żabka, która ma około 4000 sklepów, przestała sprzedawać piwa marki Lech, Tyskie i Żubr w okresie od stycznia do czerwca tego roku, zanim w lipcu przywróciła je na swoje półki, gdy zaczęto zbliżać się do osiągnięcia porozumienia.

Zaprzestanie sprzedaży tych piw przez Żabkę przyczyniło się do 15-proc. spadku wolumenów sprzedaży SABMiller w Polsce w ciągu drugiego kwartału, a przychody netto spadły o 17 proc. Sytuację pogorszyła też ostra konkurencja na rynku, na którym SABMiller, drugi producent piwa na świecie, zaczął tracić udziały na korzyść Heinekena i Carlsberga.

Sprzedaż w Wielkiej Brytanii również została dotknięta przez rozwój sytuacji w Polsce, a spadek tej sprzedaży wyniósł 4 proc. 

© Portal Spożywczy 2020-04-01 17:14:37