Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Około 10 proc. jogurtów na Węgrzech to produkty funkcjonalne

- W najbliższym czasie rynek jogurtów funkcjonalnych na Węgrzech - zarówno pitnych jak i łyżeczkowych wzrośnie, ale odbędzie się to kosztem jogurtów niefunkcjonalnych. Innowacje w kategorii jogurtów funkcjonalnych spowodują wzrost sprzedaży - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Joanna Nowak, prezes firmy doradczej Infodome Sp. z o.o.

Węgrzy w 2007 roku spożyli przeciętnie 10,6 kg jogurtów na głowę mieszkańca, z czego 1,6 kg stanowiły jogurty funkcjonalne.

- Zauważyć należy dynamiczne przyspieszenie rozwoju kategorii jogurtu pitnego funkcjonalnego, przede wszystkim za sprawą produktów probiotycznych. W 2007 roku kategoria ta zanotowała najwyższy wzrost ilościowy - 40 proc. w porównaniu do 2006 roku. Przyczyniła się do tego również bardzo intensywna promocja marki Actaimle Danona. Dodatkowo kilka sieci detalicznych zdecydowało się na wypuszczenie podobnych produktów pod marka własną, w niższych cenach - mówi Joanna Nowak.

Danone Magyarország Kft utrzymał pozycję lidera na rynku jogurtów funkcjonalnych w 2007. Kluczowymi składnikami sukcesu produktów Danone są: szeroki asortyment, stała innowacja i intensywna reklama. Firma Danone jest głównym innowatorem w segmencie jogurtu; wszystkie inne firmy są tylko naśladowcami.

Również produkty z wartością dodaną spowodują większe zainteresowanie konsumentów. Biorąc pod uwagę fakt, że konsumenci już są świadomi korzyści zdrowotnych płynących z konsumpcji jogurtów probiotycznych, możemy prognozować, że innowacje w tej kategorii spotkają się z akceptacją klientów. - Nie przewidujemy zmian na pozycji lidera- Danone będzie kontynuował niepodzielne panowanie. Konkurencja cenowa będzie za to intensywniejsza, ze względu na poszerzanie oferty i udziałów rynkowych przez marki własne (private labels) zarówno w jogurtach jak i napojach mlecznych ukwaszonych. Pojawienie się marek własnych w jogurtach funkcjonalnych doprowadzi do obniżenia cen na te produkty. Więcej będzie ofert promocyjnych oraz produktów pakowanych w ekonomiczne multipaki - uważa prezes Infodome.



© Portal Spożywczy 2021-07-26 07:28:04