Handel wraca na ulice
Handel wraca na polskie ulice. Sklepy wyprowadzają się z galerii handlowych do centrów miast, a geomarketing pozwala im zachować rentowność - informuje "Puls Biznesu"
W USA, Japonii i Europie Zachodniej coraz więcej sklepów, butików i punktów usługowych przenosi się z centrów handlowych na główne ulice miast. Z badań wynika, że także w Polsce będzie podobnie. Jest jedno „ale”: czy klient równie łatwo trafi do lokali poza znanymi galeriami jak do placówek w znanych centrach? Z pomocą przychodzi geomarketing, umożliwiający sprawne zarządzanie informacją przestrzenną.
Według Jarosława Giero, konsultanta i prokurenta w firmie WIGeoGIS, galerie handlowe wyssały życie z centrów miast, ale teraz tendencja się odwraca i sklepy powoli wracają na ulice. Również te, które nie narzekały dotychczas na tłumy kupujących mieszkańców i turystów.
Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".