Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Sobieski zmienia wizerunek i podwyższa jakość wódek Starogardzkiej, Krakowskiej i Ojczystej.

Grupa Sobieski - producent markowych alkoholi, w tym wódki Sobieski - poinformowała, że w całej Polsce dostępne są już wódki Starogardzka, Krakowska i Ojczysta w nowej szacie graficznej. Grupa Sobieski zdecydowała się na wprowadzenie nowych opakowań dla trzech różnych produktów przy jednoczesnej zmianie receptur alkoholi.

Obecnie, wódki Starogardzka i Krakowska są destylowane aż czterokrotnie.

W zeszłym roku Grupa Sobieski sprzedała blisko 22 miliony litrów Starogardzka Vodka, co daje jej 10,85 proc. udziału w rynku wódek czystych (Nielsen styczeń-grudzień 2008, udziały ilościowe). Druga marka wódki w Polsce od ponad pięciu lat należy do prestiżowego Klubu Milionerów, do którego trafiają jedynie te marki, których sprzedaż w ciągu jednego roku przekracza ponad jeden milion dziewięciolitrowych kartonów.

- Wódka Starogardzka jest bardzo popularną i rozpoznawalną marką alkoholu na krajowym rynku. Zintegrowane zabiegi technologiczne, mające na celu udoskonalenie receptury i podniesienie jakości alkoholu, w połączeniu ze zmianami opakowania, to ukłon w kierunku dotychczasowych, lojalnych klientów tej cenionej marki, i jednocześnie inicjatywa zmierzająca do zainteresowania nowych klientów tą marką - mówi Paweł Gręda-Szarzyński, Brand Manager w Grupie Sobieski.


Grupa Sobieski jest czołowym producentem i dystrybutorem alkoholi wysokoprocentowych w Polsce, jej udziały w rynku wynoszą około 24 proc. Przychody Grupy w Polsce w 2007 roku wyniosły ponad 2,2 mld pln. W skład Grupy Sobieski wchodzą: firma Sobieski Sp. z o.o., cztery zakłady produkcyjne w Polsce i jeden na Litwie, sieć własnych sklepów Galerie Alkoholi oraz jedenaście spółek dystrybucyjnych. Grupa Sobieski należy do Grupy Belvédère notowanej na paryskiej i warszawskiej giełdzie. W 2007 roku Grupa Belvédère, obecna na rynkach Europy, Azji i obu Ameryk, osiągnęła rekordową sprzedaż w wysokości 1 042 milionów EUR, o 35,5 proc. więcej w porównaniu z 2006 rokiem. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla Grupy Belvédère w Europie, generowanych jest tu ponad 40% przychodów ze sprzedaży całej Grupy.



© Portal Spożywczy 2021-07-31 12:01:18