Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Systemy IT coraz bardziej zaawansowane

Wartym uwagi trendem jest idąca coraz dalej integracja różnych obszarów funkcjonowania firmy, w tym także tych dotąd nieobjętych wymianą danych w ramach jednego środowiska IT. Dużym polem do popisu jest tu sektor produkcyjny, gdzie oprogramowanie obsługujące np. linie czy poszczególne maszyny coraz częściej będzie zintegrowane z centralnymi systemami zarządzania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Guzek, Managing Partner w Hicron.


Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 16-09-2015, 11:51
Michał Guzek, Managing Partner w Hicron (fot. mat.pras.)

Im więcej źródeł danych, tym więcej możliwości zyskuje zaawansowana analityka biznesowa. - Pozwala ona np. na dalszą optymalizację poszczególnych procesów, lub też analizę zwyczajów zakupowych klientów, zarówno w sferze online jak i offline. Połączenie tych dwóch światów, dotychczas wydające się mało prawdopodobne, teraz staje się faktem - podkreśla Michał Guzek. - Sieci FMCG wyposażają swoich klientów w aplikacje mobilne z funkcjonalnością geolokalizacji czy tez narzędzi marketingu predyktywnego tak, aby klient otrzymał właściwą ofertę we właściwym czasie - dodaje.

Z racji sytuacji politycznej polski rynek zaczął wdrażać pewne rozwiązania informatyczne z dużym opóźnieniem względem zachodnich sąsiadów. - Z tego względu nadal daje się zauważyć różnice w obu rynkach. Dla przykładu: w niektórych krajach w tej chwili mamy do czynienia z kolną „rundą” wdrażania systemów ERP, których starsze wersje, funkcjonujące od lat, są zastępowane nowymi. W Polsce na razie niewiele podmiotów odczuwa potrzebę takiej implementacji, ponieważ obecnie funkcjonujące spełniają jeszcze swoje zadanie a wymagają jedynie np. rozszerzenia o nowe funkcjonalności - zauważa Managing Partner w Hicron.

- Nie bez znaczenia był także poziom infrastruktury teleinformatycznej, odbiegający od europejskich standardów. Różnice jednak nadrobiliśmy szybko i dziś polscy przedsiębiorcy cechują się dużą dojrzałością biznesową, wybierając stabilne i perspektywiczne rozwiązania, obliczone na lata funkcjonowania firmy, zdolne rozwijać się razem z nią - podsumowuje ekspert.

© Portal Spożywczy 2020-05-27 23:56:30