Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Jeronimo Martins zapłaci 9,57 mln euro prowizji za płatności elektroniczne

W pierwszym półroczu 2015 roku grupa Jeronimo Martins odnotowała wzrost kosztów związanych z elektronicznymi środkami płatniczymi o 45,5 proc., rejestrując wartość kosztów związanych z zapłaconymi prowizjami w wysokości 9,57 mln euro - informuje Jornal de Negócios. Jest to o znacznie większa kwota, niż w pierwszym półroczu 2014 r. (6,57 mln euro).

Grupa w styczniu 2015 r. w Pingo Doce wycofała praktykę płacenia gotówką przy zakupach do 20 euro, natomiast w zeszłym roku wprowadziła elektroniczne rozwiązania płatnicze w sieci Biedronka.

W sklepach Biedronka około 27 proc. transakcji płatniczych w zeszłym roku zostało dokonanych za pomocą kart kredytowych i debetowych. W całym roku 2014 koszty dla firmy związane z tymi środkami płatniczymi osiągnęły poziom 19,1 mln euro.

Jak pisze Jornal de Negócios, inny koszt operacyjny grupy, który zwiększył się w pierwszym półroczu tego roku to nakłady inwestycyjne na reklamę. Od stycznia do czerwca 2015 roku kwota przeznaczona na reklamę wyniosła 36,61 mln euro, co stanowi wzrost o 23,7 proc. wobec 29,58 mln euro przeznaczonych w roku w pierwszym półroczu 2014 r.

Więcej dlahandlu.pl.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU


© Portal Spożywczy 2022-05-28 03:30:42