Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Biedronka w e-commerce: dostawy tylko w miastach, usługa click&collect

Biedronka przygotowuje się do wejścia w segment e-commerce. Sieci mają w tym pomóc doświadczenia należącej do Jeronimo Martins Pingo Doce w Portugalii.

Siostrzana sieć Pingo Doce badała możliwość online w Portugalii, gdzie działa w podobnej sytuacji rynkowej (niska penetracja online), jak Biedronka. Ponadto polska sieć może korzystać z inwestycji dokonywanych w Portugalii, zwłaszcza w IT.

Eksperci IGD tłumaczą, że sieć 2600 sklepów Biedronki, do którego będą dodawane kolejne 300 w 2017 roku, może służyć jako punkty odbioru zamówionych towarów. Tym samym Biedronka uruchomiłaby usługę clik&collect. Biorąc pod uwagę strukturę demograficzną obszarów wiejskich Polski, dostawa do domu będzie prawdopodobnie ograniczone tylko do obszarów miejskich.

Biedronka będzie musiał sprostać konkurencji ze strony Tesco, Auchan, Carrefour, Leclerc i Intermarché czy Frisco.pl. Tesco aktywnie rozwija swoją usługę dostawy do domu w dużych miastach na terenie całej Polski, jak również testów usługi click&collect. Carrefour i Auchan ogranicza dostawy do domu ogranicza się tylko do Warszawy i okolic.

Według ekspertów IGD najsilniejszym konkurentem Biedronka w dłuższej perspektywie może być Eurocash, który wszedł w partnerstwo z Frisco.pl w grudniu 2014 roku poprzez nabycie 43 proc. udziałów w spółce.



© Portal Spożywczy 2022-01-18 05:27:02