Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Spadek przychodów i zysku netto Helio w 2014 r.

Spółka Helio, producent i dystrybutor bakalii, wypracował w 2014 r. 98,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,6 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 104,2 mln zł oraz 3,9 mln zł.

- W tym niestabilnym okresie zdecydowaliśmy się realizować strategię bezpiecznego rozwoju, w tym minimalizując ryzyko nierentownych kontraktów, czy wystąpienia wysokich nadwyżek magazynowych wyprodukowanych z wyjątkowo drogiego w tym sezonie surowca. Jednocześnie staraliśmy się czynnie wykorzystywać potencjał handlowo-marketingowy oraz ponad 20-letnie doświadczenie w branży. W minionym roku rozwinęliśmy nasze kompetencje produkcyjne, rozszerzyliśmy ofertę produktową oraz przeprowadziliśmy liczne działania promocyjne. Poczynione inwestycje w infrastrukturę i markę wzmocniły naszą pozycję rynkową oraz zapewniły lepsze perspektywy na przyszłość. Warto jednocześnie odnotować, że choć miniony rok nie należał do rekordowych pod względem wyników, obrana strategia okazała się być trafnym sposobem na efektywne wykorzystanie niesprzyjających czasów. Po trudnym pierwszym półroczu osiągnęliśmy bowiem rekordową sprzedaż w drugiej połowie roku. Po raz pierwszy w historii naszej działalności zamknęliśmy także rok obrotowy z kapitałami własnymi przekraczającymi 50 milionów złotych - czytamy w raporcie spółki.

- Choć w tym trudnym roku pojawiły się powody do satysfakcji, nadal jesteśmy świadomi wyzwań i intensywnej pracy nad zapewnieniem dalszego pomyślnego rozwoju Helio S.A. W kolejnym roku będziemy zatem możliwie najefektywniej wykorzystywali sprzyjające nam trendy rynkowe oraz potencjał wypracowany przez dotychczas podjęte działania, w tym wprowadzone nowości i kampanie promujące spożywanie naszych produktów w zdrowej codziennej diecie. Planujemy także kolejne
inwestycje w infrastrukturę produkcyjno-magazynową oraz pracujemy nad nowymi produktami i kampaniami promocyjnymi. Rok zapowiada się zatem pracowity, co wierzę, że przełoży się pozytywnie na przyszłoroczne wyniki finansowe Helio - informuje spółka w komunikacie.



© Portal Spożywczy 2022-05-28 09:59:42