Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Rok 2015 był pełen wyzwań dla branży słodyczy w Polsce

Miniony rok był pełen wyzwań dla branży słodyczy w Polsce. Spółka Wawel zwiększała w tym czasie sprzedaż, ofertę, moce produkcyjne i budowała silną pozycję rynkową marki – mówi prezes spółki cukierniczej Wawel, Dariusz Orłowski.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 18-03-2016, 11:00
Dariusz Orłowski, prezes firmy Wawel fot. Wawel

- Niekorzystne zmiany cen surowców oraz deprecjacja złotego stawiają producentów słodyczy w wymagającym środowisku. Powodują konieczność poszukiwania i rozwijania przewagi konkurencyjnej we wszystkich obszarach działalności – ocenia Dariusz Orłowski.

- Dlatego podjęliśmy liczne działania, mające na celu rozwój oferty produktowej, zwiększanie mocy produkcyjnych, udoskonalanie jakości, poprawę dystrybucji, jak również poprawę komunikacji z konsumentami - dodaje.

Wawel w 2015 roku osiągnął 631,2 mln zł przychodów ogółem, czyli wzrosły one o 6 proc. w stosunku do 2014 roku, gdy sięgnęły 594,2 mln zł. Spółka zwiększyła też eksport o niemal 30 proc.

Wawel w 2015 roku sprzedał łącznie 43,8 tys. ton wyrobów, czyli o 8,1 proc. więcej niż w 2014 roku (40,5 tys. ton).

W 2015 roku Wawel rozpoczął budowę nowego zakładu produkcyjnego w Dobczycach i prowadziła dalszą modernizację zakładu w Dobczycach, modernizację parku maszynowego i zwiększała moce produkcyjne w wybranych obszarach.  W ramach struktury organizacyjnej spółki zostało powołane też Biuro Badań i Rozwoju.

 

© Portal Spożywczy 2020-11-28 20:26:54