Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Carlsberg Polska do 2016 r. wydał na inwestycje ok. 1,6 miliarda złotych

Carlsberg Polska wydał ok. 1,6 mld zł na inwestycje w ciągu ostatnich 15 lat. Na razie większość inwestycji w moce produkcyjne i logistykę została zakończona, dlatego w tym roku inwestycje tego typu będą już niewielkie, natomiast więcej firma zainwestuje w sprzęt chłodniczy - mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2016, 12:59
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

- Inwestycje Carlsberg Polska w latach 2001-2015 wyniosły ok. 1,6 miliarda złotych. Były to inwestycje w browary, w sprzęt chłodniczy, bez inwestycji marketingowych – mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

- Inwestycje w Browar Okocim wyniosły w ubiegłym roku ok. 60 mln zł, w Browar Sierpc ok. 187 mln zł, a w Browar Bosman ok. 30 mln zł. To były inwestycje w moce produkcyjne i logistyczne – dodaje.

- W tym roku inwestycje w moce będą już niewielkie, maksymalnie 10 mln złotych i będą dotyczyły drobnych dopasowań naszych linii do drobnych formatów opakowaniowych, a największe inwestycje są w sprzęt chłodniczy. Cykl inwestycyjny, który zapoczątkowaliśmy w 2013 roku, w tej chwili zakończyliśmy, ale w razie czego patrzymy na to co będzie potrzebne – mówi również Tomasz Bławat.

Prezes Carlsberg Polska mówi, że rocznie na inwestycje w sprzęt chłodniczy grupa wydaje kilkadziesiąt milionów złotych.

- Jednocześnie co roku kilkadziesiąt milionów złotych – niskie kilkadziesiąt – inwestujemy w sprzęt chłodniczy, z czego dwie trzecie to inwestycje w nowe lodówki, a jedna trzecia to wymiana starych – mówi również Tomasz Bławat.

Dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach np. rozbudowie browaru Kasztelan w Sierpcu oraz postawieniu linii butelkowej w browarze Bosman w Szczecinie w 2015 roku, moce produkcyjne Carlsberg Polska są obecnie na optymalnym poziomie ponad 8,5 mln hl rocznie, podczas gdy sprzedaż sięga 7,5 mln hektolitrów.

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Firma zakończyła 2015 rok z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (z 19,75 proc w 2014 r.).

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

 

© Portal Spożywczy 2020-12-02 23:35:37