Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Polacy wydają 2 mld zł rocznie na słone przekąski. Rynek będzie rósł m.in. dzięki Euro 2016

- Rynek słonych przekąsek będzie w tym roku nadal rósł i można przypuszczać, że nastąpi dynamiczny wzrost w związku z mistrzostwami Euro 2016 we Francji. Spodziewamy się, że bardzo dużo osób będzie chrupać przekąski podczas oglądania meczy w telewizji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bartosz Głodowski, prezes Beer Fingers.


Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 22-03-2016, 10:11
Bartosz Głodowski, prezes zarządu Beer Fingers

Polscy konsumenci wydają na słone przekąski 2 mld zł rocznie. Segment paluszków stanowi 13 proc. tego rynku. 

-  W porównaniu do rynku niemieckiego czy angielskiego w Polsce jest jeszcze duże pole do wzrostu tego rynku. Za granicą konsumenci chrupią co najmniej dwa razy więcej słonych przekąsek. DLatego szacuję, że rynek słonych przekąsek może rosnąć około 7-10 proc. rocznie. Kategorie, które mogą najszybciej rosnąć to paluszki i orzeszki - zapewnia Bartosz Głodowski.

Jego zdaniem moda na zdrowe odżywianie i życie i bycie fit troszkę przeszkadza w rozwoju tego rynku słonych przekąsek.

Jednak mimo wszystko Polacy nadal chętnie sięgają po paluszki, chipsy i orzeszki oraz popcorn.

- Polski konsument jest oszczędny i zwraca uwagę na cenę produktów. Coraz więcej osób w Polsce zmienia swoje tradycyjne podejście i szuka czegoś innego. Konsument polski coraz częściej chce eksperymentować i próbować nowych produktów - dodaje prezes.

Szef Beer Fingers zapewnia, że kierowana przez niego firma przede wszystkim chce rozbudować dostępność swoich trzech unikalnych produktów.

- Planujemy rozwijać dystrybucję w Polsce poprzez innowacyjną formę dystrybucji przy wykorzystaniu darmowej aplikacji mobilnej, którą można ściągnąć z Google Play oraz App Store. Jest to aplikacja PODWÓJNE PALUSZKI. Dostawy realizowane są przede wszystkim przez rowery transportowo-reklamowe na razie tylko w Warszawie. Oferty nie planujemy poszerzać ponieważ nie mamy na to wystarczających środków finansowych.  Poszukujemy inwestora strategicznego, który mógłby pomóc nam w dalszym rozwoju na tym ciężkim i wymagającym rynku - deklaruje Bartosz Głodowski.

Spółka Beer Fingers obecna jest na rynku od maja 2006 r. Bartosz Głodowski po kilku latach działalności sprzedał ją Bakallandowi, ale po kolejnych dwóch latach odkupił ją od tej firmy.

© Portal Spożywczy 2020-11-26 10:19:03