Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Giganci e-handlu coraz mocniej inwestują w magazyny

Dobra logistyka to fundament w handlu internetowym. Dobrze wiedzą o tym największe firmy w branży, które coraz mocniej inwestują w powierzchnię magazynową w Polsce. Zalando zabiera się do prac nad stworzeniem w Polsce centrum dystrybucyjnego. Zmiany w swoich wprowadza Amazon – informuje „Puls Biznesu”.

Zalando, wywodzący się z Niemiec europejski potentant w segmencie internetowego handlu odzieżą i obuwiem, zapowiedziało, że w tym roku na inwestycje w logistykę wyda prawie trzy razy więcej niż w ubiegłym — ma to być nawet 200 mln EUR. Część tej kwoty może trafić do Polski, ale na razie szczegółów brak.

Tymczasem w swoich aktywach magazynowych w Polsce miesza inny e-handlowy gigant — Amazon. Pod koniec marca do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił wniosek koreańskiej grupy Hana w sprawie przejęcia kontroli nad spółką Amazon Fulfillment Poznań, do której należy duże centrum dystrybucyjne w Poznaniu-Sadach, działające od końca 2014 r. Hana specjalizuje się w zarządzaniu nieruchomościami, żadnej rewolucji w działaniu magazynu nie należy się więc spodziewać. Dwa pozostałe polskie centra dystrybucyjne Amazona, pod Wrocławiem, już wcześniej sprzedano zewnętrznej firmie.

Czytaj więcej w „Pulsie Biznesu”.



© Portal Spożywczy 2021-07-31 12:04:52