Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Rosnąca popularność herbaty w kapsułkach pobudzi rynek herbat?

Wprowadzenie na rynek kapsułek z herbatą odnotowało niewielki, lecz stabilny wzrost w ciągu kilku ostatnich lat. Stanowiły one 2 proc. wszystkich herbat wprowadzonych na światowe rynki w 2015 roku, wzrastając z zaledwie 1 proc. odnotowanego w 2011 roku - podaje Mintel.


Autor: Mintel / www.dlahandlu.pl
Data: 18-04-2016, 12:59
Fot. PTWP

Popularność kapsułek różni się w zależności od regionu. Kapsułki cieszą się większą popularnością w Europie i Ameryce Północnej, gdzie stanowią odpowiednio 3 proc. i 10 proc. wszystkich herbat wprowadzonych na tamtejsze rynki w 2015 roku - podaje Mintel.

Stosowanie kapsułek z herbatą w Europie wynika z wysokiej liczby posiadanych ekspresów kapsułkowych, które służą głównie do parzenia kawy. Od 15 proc. do 30 proc. konsumentów w tych krajach pije herbatę w kapsułkach co najmniej raz w miesiącu.

- W wyniku rosnącej popularności kapsułek z herbatą, w 2015 roku wprowadzono na rynek kilka znaczących produktów. Francja to kluczowy rynek dla produktów tego typu ze względu na najwyższą liczbę posiadanych ekspresów kapsułkowych w Europie. Co więcej, firma Unilever zdecydowała się wprowadzić na tamtejszy rynek swoje pierwsze kapsułki z herbatą marki Lipton. Obecność tej marki wśród kapsułek wprowadzanych na rynek powinna przyczynić się do rozpowszechnienia herbaty w kapsułkach oraz dalszej stymulacji wzrostu - opisuje Mintel. 

Także inne marki postawiły na kapsułki z herbatą, m.in. PG Tips, Teekanne (No. 711) oraz Nescafe.

© Portal Spożywczy 2020-04-01 19:25:52